به گزارش پارس به نقل از فارس، در پی وقوع سرقت از نوع جیب بری در ایستگاه اتوبوس های BRT به ویژه در محدوده میدان انقلاب و خیابان آزادی، موضوع جهت رسیدگی تخصصی در دستور کار اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

بررسی اظهارات شکات و مالباختگان حکایت از آن داشت که تعدادی از سارقان جیب بر ضمن تردد در ایستگاه های اتوبوس BRT و با استفاده از شلوغی ایستگاه و به بهانه سوار شدن، اقدام به هل دادن مسافران کرده و در این فاصله زمانی اقدام به سرقت به شیوه جیب بری کرده اند.

کاراگاهان اداره هفدهم در ادامه رسیدگی به پرونده های جیب بری به ویژه در ایستگاه های اتوبوس BRT، با شناسایی و دعوتِ تعدادی از مالباختگان اقدام به چهره نگاری تصاویر متهمان کرده و در بررسی بانک اطلاعات مجرمان سابقه دار موفق به شناسایی دو مجرم سابقه دار در زمینه سرقت های جیب بری به نام های علی ۴۰ ساله و اردشیر ۴۰ ساله شدند که دارای سوابق متعدد دستگیری در سال های ۸۴،۸۷،۸۸،۸۹،۹۰ بودند.

با شناسایی علی و اردشیر، کارآگاهان اداره هفدهم موفق به شناسایی عضو سوم گروه سارقان جیب بر به نام امیر ۳۳ ساله و در ادامه موفق به شناسایی مخفیگاه هر سه متهم در مناطق شهران، شهرری و میدان امام حسین (ع) شدند.

با شناسایی اعضای گروه سارقان، اقدامات پلیسی جهت دستگیری متهمان آغاز و سرانجام هر سه متهم در حین ارتکاب سرقت و در ایستگاه اتوبوسBRT پل چوبی دستگیر و به اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.

سرهنگ کارآگاه علی غیاثوند، معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با شناسایی متهمان از سوی ده ها مالباخته ای که به شیوه جیب بری در ایستگاه های اتوبوس BRT مورد سرقت قرار گرفته و با توجه به احتمال افزایش تعداد شکات و مالباختگان، دستور انتشار تصاویر هر سه متهم از سوی بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه ۱۲ تهران صادر شده است؛ لذا از تمامی شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شدند دعوت می شود تا جهت طرح و پیگیری شکایات خود به اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.