ساعت 14 و 55 دقیقه عصر امروز وقوع آتش‌سوزی در قسمت پارکینگ و انباری‌های آپارتمان چهار طبقه در بلوار آیت‌الله کاشانی شهر گرگان به سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان اعلام شد.

شاهدان حادثه در خصوص چگونگی وقوع این آتش‌سوزی اظهار کردند که در لحظات اولیه دود غلیظی از محل پارکینگ این آپارتمان به بیرون خارج می‌شد که افراد حاضر در پارکینگ بلافاصله از محل خارج شده و مردم به آتش‌نشانی برای اطفاء حریق اطلاع دادند.

شاهدان اعلام کردند، پس از گذشت لحظاتی از انتشار دود، شعله‌های آتش تا بیرون از آپارتمان نفوذ کرده و به سرعت در حال گسترش بود که بلافاصله تیم‌های اطفاء حریق آتش‌نشانی در محل حاضر شدند.

اطفای کامل آتش‌سوزی آپارتمان 4 طبقه در گرگان/ مصدومیت 4 نفر از اهالی ساختمان و سوختگی سطحی مامور آتش‌نشانی

اطفای کامل آتش‌سوزی آپارتمان 4 طبقه در گرگان/ مصدومیت 4 نفر از اهالی ساختمان و سوختگی سطحی مامور آتش‌نشانی

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان در خصوص جزئیات این حادثه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد: در قسمت پارکینگ این مجتمع که در ظاهر ساکنان این آپارتمان از اعضای یک خانواده هستند، ضایعات مختلفی همانند کیسه سیمان و گچ، بشکه‌های خالی، ظروف خالی مختلف، ظروف حاوی گازوئیل، وسایل جوشکاری، کپسول گاز 11 کیلویی وجود داشت و یکی از اهالی آپارتمان در حال جوشکاری در محل بوده که متاسفانه باعث وقوع آتش‌سوزی شده است.

مهدی قره‌قاشی بیان کرد: بلافاصله تیم‌ اطفاء حریق ایستگاه شماره دو آتش‌نشانی گرگان وارد عمل شده و اقدام به کنترل و مهار آتش کرد و به دلیل وسعت حریق، بلافاصله تیم اطفاء حریق ایستگاه شماره چهار هم وارد محل شد.

وی اضافه کرد: از آنجایی که شدت آتش‌سوزی زیاد بود، بلافاصله به منظور افزایش سرعت عمل ماموران برای اطفاء حریق، دو تانکر و خودروی سنگین حامل مواد اطفاء حریق و آب، وارد محل حادثه شد که خوشبختانه نیازی به استفاده از آنها نشد و ماموران با سرعت عمل و اقدامات تخصصی آتش را مهار و اطفاء کردند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان گفت: تمامی واحدهای این آپارتمان بخصوص راهروهای آپارتمان دچار دودگرفتگی شده است و در این حادثه یکی از همکاران ما از ناحیه صورت دچار سوختگی جزئی شد که برای مداوا به مرکز درمانی منتقل شد و خوشبختانه مشکل خاصی وجود ندارد.

این در حالی است که علیرضا کمال‌غریبی رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی گلستان اعلام کرد در این حادثه یک کودک و چهار نفر دیگر از اعضای این آپارتمان دچار مصدومیت شدند که توسط آمبولانس و نیروهای مردمی به بیمارستان شهید صیاد شیرازی گرگان منتقل شدند و حال عمومی آنها مساعد است.

فیلم محل وقوع آتش‌ سوزی را در زیر ببینید