محمدعلی افشانی،معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در حاشیه جلسه 142 شورای ترافیک کشور که امروز(چهارشنبه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: محدوده زوج و فرد برای سال آینده هیچ تغییری نخواهد کرد.

وی افزود: طرح ترافیک سال 97 به گونه ای است که هیچ افزایش قیمتی نسبت به سال 96 ندارد و اگر افراد رعایت کنند قیمت‌ها کاهش خواهد داشت.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: برای طرح ترافیک سال آینده یکسری سهمیه‌ها حذف شدند و تقریبا طرح به نفع مردم است و دستگاه‌های اداری در سال آینده کمتر از شرایط فعلی سهمیه خواهند داشت.

افشانی تصریح کرد: سهمیه ها محفوظ است، متقاضیان باید به صورت روزانه طرح را خریداری کنند.

وی افزود: طرح باید توسط شورای شهر تصویب شود و هنوز نهایی نشده است، اما آنچه که به عنوان الزامات مشخص شده این است که سهمیه ورود خبرنگاران به طرح ترافیک محفوظ است، اما مقرر شده که به صورت روزانه اجرا شود.

افشانی با بیان اینکه جلسه امروز دو دستور کار داشت گفت:یکی از آنها طرح جامع حمل و نقل شهرستان اسلامشهر بود که با وجود تاثیر بالای ترافیک این شهرستان بر روی ترافیک تهران و تبادل کالا و مسافر با تهران، این طرح دارای اهمیت بود.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور تصریح کرد: بعد از مدت سه ماه با یک بازنگری در طرح اشکالات آن شناسایی و برطرف خواهد شد و انشاءالله به عنوان یک طرح مصوب می‌شود و دیگر نیاز نیست این طرح به شورای عالی ترافیک بیاید.

افشانی با بیان اینکه این طرح نکات دیگری هم داشت، اظهار کرد: در این طرح بر روی معبرها و پیاده‌روها تأکید شد و متاسفانه چون در شرایط فعلی در طرح های جامعی که اجرا می‌شود کمتر به موضوع پیاده روی و دوچرخه توجه شده در این طرح تلاش شد شرح خدمات طرح های ترافیکی و طرح جامع حمل و نقل بازنگری شود. 

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشورخاطرنشان کرد:قرار شد تا سه ماه آینده نواقصش طرح برطرف شود و به عنوان طرح مصوب تلقی شود.

افشانی با بیان اینکه طرح جدید ترافیک زوج و فرد هیچ تغییری نخواهدکرد،گفت:برای بحث چگونگی ورود به محدوده ترافیک جلسات متعددی برگزار شدو قرارشد طرح جدید به گونه‌ای اجرا شود که هیچ افزایش قیمتی نسبت به امسال نداشته باشد و اگر افراد رعایت کنند قیمت‌ها کاهش خواهد یافت.

وی در خصوص الزامات این طرح گفت:طرح باید به شورا رفته و تصویب و سپس به فرماندهی برود و بعد اجرا شود.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور با تاکید بر اینکه نباید هیچ گونه افزایش ورود به طرح ترافیک صورت بگیرد ادامه داد: یکسری مساعدت ها حذف شده و تقریباً طرح به نفع مردم است و دستگاه‌های اداری کمتر از شرایط فعلی سهمیه خواهند داشت.

افشانی با بیان اینکه در طرح جدید سهمیه خبرنگاران حذف می شود خاطرنشان کرد: خبرنگاران می‌توانند از خرید سهمیه روزانه استفاده کنند.

وی با بیان اینکه عوارض ورود به طرح ترافیک در ساعات مختلف یکسان نیست،گفت: چون پلیس مجری طرح است باید نظر پلیس هم در این طرح تامین شود.

افشانی با بیان اینکه قرار شد شهرداری دوربین‌هایی را نصب کندتا چگونگی اجرای طرح را رصد کنند،اظهار کرد: نصب این دوربین ها باید قبل از اجرای طرح انجام شود.