پایگاه خبری تحلیلی پارس - هجمه به صدا و سیما این روزها به یکی از خطوط اصلی موضع گیری رسانه ها و چهره های اصلاح طلب بدل شده است. دیگران هم البته ظاهراً دل خوشی از صدا وسیما ندارند و به قولی، صدا وسیما، مرغ عزا و عروسی است که باید توسط همگان در همه جا سر بریده شود. هجمه اصلاح طلبان و حامیان دولت به صدا و سیما اما تفاوت آشکاری با نظرات دیگر منتقدین دارد. تفاوتی بنیادی که می توان آن را در کلیدواژه «سهم خواهی» خلاصه نمود. اصلاح طلبان و حامیان دولت، آشکارا صدا و سیما را سفره می بینند و می گویند سهم ما از کیک کم است! واقعیت اما چیست؟ مرور کوتاه بخشی از آمار حضور دولتی ها در رسانه ملی، به روشنی می تواند پاسخ این سوال را بدهد.

آمار مستند مورد بحث به ما می گوید: طی بازه زمانی اول خرداد تا پایان آذر 93، صدا و سیما 6000 ساعت در قرق مسئولان دولت یازدهم بوده، به تشریح خدمات آنها به مردم پرداخته است. فشار و حذف معدود برنامه های منتقد دولت از آنتن در کنار خبرهای جسته و گریخته از فشارهای پیدا و پنهان بودجه ای دولت بر صدا وسیما نیز به ما می گوید معادله در دولت دوازدهم باز هم یکسویه تر شده است. دولتی ها و اصلاح طلبان اما باز هم دست بردار نیستند و توقع دارند رسانه ملی بیشتر در اختیار آنها باشد. همه اینها در حالی است که علیرغم گذشت دو سال از نهایی شدن برجام، صدا و سیما کمترین تریبون را به منتقدان سیاست خارجی دولت داده، هرگز برنامه ای با محوریت حضور رودرروی مسئولان سیاست خارجی و منتقدان روی آنتن نبرده است.

در همین فضا اما حمیدرضا جلایی پور چهره اصلاح طلب طرفدار فتنه 88 به رسانه ملی می آید و روی آنتن زنده می گوید:«انتخابات ٨٨ مشکل دار برگزار شده و اصلاح طلبان و رهبران جنبش سبز نجابت کردند در برابر برخی برخوردها!» و دیگر چهره گمنان حامی دولت، روی آنتن زنده، می گوید:«صدا و سیما به صورت سیستماتیک به مردم دروغ می گوید!» همه اینها در حالی است که بدبین کردن مردم و خاصه نسل جوان به صدا و سیما، همزمان با جولان نابسامانی در فضای بی در و پیکر شبکه های اجتماعی، نتیجه ای جز به مخاطره انداختن امنیت کشور و منافع ملی نخواهد داشت. اصلاح طلبان و مقمات دولتی اما بی اعتنا به این مهم، تنها به سهم بیشتر خود از کیک صدا و سیما می اندیشند!

معلوم نیست آنها به کدام حد از طلبکاری قانع خواهند شد. با این حال، در فضایی که مسئولین دولتی و اصلاح طلبان یک روز عاملان اصلی اغتشاشات را «کرکس»، «مزدوران منافق» و «آشوب طلب» می خوانند و روزی دیگر به خاطر «آشغال» خطاب کردن همان مزدوران از سوی دیگری، به بهره برداری سیاسی از آن می پردازند، گمان می رود آنها به ریاست مدیرمسئول روزنامه شرق بر صدا و سیما هم قانع نخواهند بود و باز هم طلبکار همه خواهند ماند! این در حالی است که رهبر فرزانه انقلاب هنوز همین چند روز پیش در دیدار مردم قم، گروه های سیاسی را از سهم خواهی کاسبکارانه بر حذر داشته، فرمودند:«نظام یکپارچه است؛... قوّه‌ی مجریّه هم مال همین نظام است، قوّه‌ی قضائیّه هم مال همین نظام است، قوّه‌ی مقنّنه هم مال همین نظام است، نیروهای مسلّح هم مال همین نظامند، نیروهای امنیّتی هم مال همین نظامند، دستگاه‌های علمی هم مال همین نظامند؛ همه با همند.» اصلاح طلبان و مسئولین دولتی اما ظاهراً گوشی برای شنیدن حرف و چشمی برای دیدن منافع ملی ندارند!