سرهنگ سید مصطفی مرتضوی رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان بیان داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس ایمیل وی را هک کرده بررسی موضوع در دستور کارماموران پلیس فتا قرار گرفت.

سرهنگ مرتضوی افزود: شاکی ادامه داد وقتی برای بررسی ایمیل شخصی ام به آْن مراجعه کردم تا ایمیل های واصله از دانشجویانم را بررسی کنم نتوانستم وارد ایمیل شوم و خطای پسورد می داد لذا متوجه شدم فردی ایمیلم را هک کرده است.

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات تخصصی توسط کارشناسان پلیس فتا متهم که از شاگردان شاکی بود شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی دستگیر شد.

این مقام انتظامی افزود: متهم در بازجویی های صورت گرفته و همچنین در مواجه با مدارک و ادله پلیس صراحتاً به بزه انتسابی اعتراف و انگیزه خود را کنجکاوی از ایمیل استاد خود عنوان داشت.

سرهنگ مرتضوی در پایان افزود: هک شدن ایمیل از جمله جرائمی است که در پرونده ها شاهد آن هستیم و هکر فقط از سادگی طعمه خود می تواند ایمیل او را هک کند اگر ما در انتخاب رمز خود محتاط باشیم و رمزهای ساده انتخاب نکنیم و یا اینکه مراقب رمز ایمیل خود باشیم مطمئناً هیچ هکری نمی تواند ایمیل ما را هک کند.