محمدرضا رضایی‌کوچی در تشریح نشست مشورتی امروز (یکشنبه 17 دی ماه) مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: در این جلسه تاکید شد که اغتشاشات اخیر از طرف آمریکا، انگلیس و عربستان حمایت می‌شده و آن‌ها تلاش می‌کردند تا بحران را وسیعتر کنند و نقش مستقیمی دراین موضوعات داشتند، سلطنت طلبان و منافقین نیز در حمایت از اغتشاش‌گران حضور پررنگی در این مسائل داشتند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: زمینه بخشی از این اعتراضات به سوء مدیریت‌های داخلی و مسائل و مشکلات اقتصادی بر می‌گردد که بستری برای اعتراضات بوده است.

عمده دستگیرشدگان شغل آزاد داشته‌اند/مدرک تحصیلی آن‌ها زیر دیپلم بوده است

وی با اشاره به اینکه عمده کسانی که دستگیر شده بودند شغل آزاد داشته‌اند و مدرک تحصیلی آن‌ها زیر دیپلم بوده است، افزود: کمتر افرادی که تحصیلات دانشگاهی داشته‌اند دستگیر شده‌اند و هیچ کسی که دارای مدرک دکتری بوده باشد در این حوادث دستگیر نشده است.

رضایی کوچی با اشاره به اینکه عمده مسائل مطرح شده در جلسه این بود که به معیشت مردم، اقتصاد کشور و بیکاری توجه شود، متذکر شد: دشمن در تلاش است که به کشور نفوذ پیدا کند و مسائل اقتصادی نیز در این اعتراضات بستر مهمی بوده است.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تاکید شد که باید این موضوعات پیش بینی و پیشگیری می‌شد و پیرامون عوامل موثر در این اغتشاشات بحث و بررسی شد، ادامه داد: در این جلسه از نیروی انتظامی و سپاه تقدیر و تشکر به عمل آمد.

نیروی انتظامی از هیچ سلاحی استفاده نکرده است

وی افزود: نکته جالب این است که نیروی انتظامی به عنوان نیرویی که در میدان بوده، از هیچ سلاحی استفاده نکرده و تمام نیروهای انتظامی بدون سلاح در این تجمعات حضور یافته‌اند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 8 برابر معترضین، از بین نیروهای انتظامی زخمی شده‌اند که باید به این موضوع توجه داشت، گفت: هر چند نیروی انتظامی با اقتدار و تمام امکانات در میدان بوده ولی 8 برابر بیشتر از معترضین از بین نیروهای پلیس، زخمی شده‌اند که این آمار نشان می دهد تا چه اندازه نیروی انتظامی با افراد حاضر در تجمعات مدارا کرده است.

نماینده مردم جهرم با بیان اینکه نیروی انتظامی با این رویکرد وارد میدان شده که با مردم درگیر نشود و بدون سلاح در میدان حاضر شده است، بیان کرد: این وضعیت نشان می‌دهد که نیروی انتظامی در بحران خوب عمل کرده و با قوه قهریه عمل نکرده است.