رییس دادگستری شهرستان شوش گفت: پرونده قتلی که 6 سال پیش در شوش به وقوع پیوست با رضایت 2 طایفه درگیر و اولیاء دم به صلح و سازش ختم شد.

صادق جعفری چگنی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال 91 بین 2 طایفه دبات و دبیس منطقه چعب بخش مرکزی شهرستان شوش درگیری رخ داد که این درگیری منجر به قتل یک نفر و مصدوم شدن حدود 30 نفر شد ضمن اینکه تعدادی خانه نیز در این درگیری تخریب شده و به آتش کشیده شد.

وی گفت:با پیگیری رییس دادگستری ودادستان شوش وکمیته سران عشایر شورای حل اختلاف دادگستری شهرستان شوش و استفاده از ظرفیت شیوخ و بزرگان طوایف منطقه اولیا دم بااعلام گذشت این پرونده قصاص به صلح و سازش منجر شد.

وی گفت: تلاش بی‌وقفه و پیگیری مستمر و فعال کمیته عشایر شورای حل اختلاف شهرستان شوش در چند جلسه و برگزاری نشست های متعدد صلح و سازش با 2 طایفه دبات ودبیس از منطقه چعب بخش مرکزی در نهایت منجر به اعلام رضایت شده است.

رئیس دادگستری شوش در ادامه بر نقش موثر دستگاه قضایی و شوراهای حل اختلاف در برقراری صلح و سازش و ترویج این سنت حسنه در جامعه تاکید کرد و گفت: امروز بسیاری از پرونده‌های طرح شده در مراجع قضایی از سوی اعضای شوراهای حل اختلاف به سازش ختم می شود.

عضو شورای تامین شهرستان شوش از بزرگان طوایف خواست با احساس مسئولیت در مقابل مسائل اجتماعی موجب آرامش در منطقه شوند.

جعفری چگنی ازمسئولان استان وشهرستان شوش که درمراسم صلح و آشتی تلاش حضورداشتند تقدیر و تشکر کرد.

رییس دادگستری شهرستان شوش گفت:طی چهار ماه گذشته اقدام های بسیار خوبی با تشکیل نشست های متعدد در راستای تامین امنیت پایدار مناطق عشایری در شهرستان شوش صورت گرفته است.

 در آئین صلح و سازش این 2 طایفه که روز جمعه در مسجد روستای خشان شهرستان شوش برگزار شد معاون قضایی رییس کل دادگستری ورییس شورای حل اختلاف استان خوزستان ،فرماندار،امام جمعه موقت ،اعضای شورای تامین شهرستان و شماری از علما ، بزرگان و شیوخ طوایف حضور داشتند.