محمد خدابخشی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات ، در تشریح نشست امروز کمیسیون متبوع خود گفت: امروز از ماده 8 تا 12 لایحه بودجه سال 97 مورد بررسی و تصویب قرار دادند.

خدابخشی اظهار کرد: مصوب شد تا قیمت خرید خدمت سربازی برای افراد دارای مدارک تحصیلی زیر دیپلم، دیپلم، فوق دیپلم و لیسانس دو برابر شده و قیمت خرید خدمت سربازی افراد دارای مدارک فوق لیسانس تا دکترای تخصصی رشته‌های علوم پزشکی و بالاتر سه برابر شود.

وی ادامه داد: براساس مصوبه دیگر به دولت اجازه داده می‌شود که مطالبات قبل از سال 97 مربوط به سازمانهای توسعه ایمیدرو و ایدرو و همچنین شرکت صنایع پتروشیمی را بابت سهم آنها از واگذاری سهام، قوانین مربوطه با بدهی آنها به دولت بابت مالیات و سود سهام تا سقف 4 هزار میلیارد ریال به صورت جمعی_ قرضی از طریق گردش خزانه تهاتر کند.

نماینده مردم الیگودرز تصریح کرد: همچنین به دانشگاه و مراکز موسسات مطالعات پژوهشی و علمی فناوری اجازه داده می‌شود تا سقف عملکرد درآمدهای سال 96 از بانک ها وام و تسهیلات بگیرند.

خدابخشی در پایان با تاکید بر اینکه حکمی نیز در تبصره 8 در خصوص واگذاری فروشگاه‌های چند منظوره جایگاه‌های سوخت وجود داشت که تصویب شد، گفت: این تبصره ادامه پیدا کرده و فروشگاه‌های باقی مانده نیز در اختیار تعاونی‌های عشایری قرار می‌گیرد،  در برخی از جایگاه‌های سوخت فروشگاه‌های چند منظوره‌ای وجود دارد که در اختیار تعاونی‌های عشایری قرار می‌گیرد.

قیمت خرید سربازی در سال 97 گران شد