وبسایت اینترنتی روزنامه ینی شفق در خبری نوشت: مطبوعات عربستان سعودی با انتشار مقالات و مصاحبه مقامات رژیم صهیونیستی به ویژه اظهارات ضد ایرانی و ضد حزب الله لبنان آنها، به واقع به پایگاه رسانه ای رژیم اشغالگر قدس تبدیل شده اند.
به نوشته این رسانه، یسراییل کاتس وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی در مصاحبه با یکی از نشریات سراسری عربستان، ایجاد تاسیسات موشکی ایران برای حزب الله لبنان را تهدیدی علیه اشغالگران قدس خواند و گفت: ما چنین اجازه ای به دولت ایران نمی دهیم و تاوان مقابله با این اقدام ایران را هر آنچه که باشد، خواهیم داد.
ینی شفق نوشت: سه شنبه گذشته نیز سخنگوی ارتش اسراییل با انتشار مقاله ای در روزنامه العفو در خصوص تهدید رژیم صهیونیستی از سوی حماس مطالبی را عنوان کرده بود.
این رسانه نزدیک به دولت ترکیه مدعی شد: در ماه گذشته میلادی، گادی آیزنکوت رییس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی در مصاحبه با یک نشریه عربستانی از همکاری مشترک اطلاعاتی با سعودی ها در مقابله با تحرکات ایران پرده برداشت.
چندی پیش نیز روزنامه ینی شفق در گزارشی نوشت: در شبکه های تلویزیونی عربستان این روزها بیش از هر زمان دیگری به تبلیغ قوم یهود پرداخته شده و در بسیاری از برنامه های تلویزیونی سعودی ها، شهر قدس به عنوان سرزمین موعود اسراییل عنوان و اعلام می شود.
به نوشته این رسانه، با توجه به افزایش همکاری کشورهای عربی به ویژه عربستان، اردن، مصر و امارات با محور آمریکا اسراییل، شمار صهیونیست ها در شهرهای مقدس مسلمانان نیز افزایش یافته است به طوری که بن تزیون وبلاگ نویس مشهور اسراییلی چند روز گذشته در صفحه اینستاگرام خود تصاویری از حضور در مکه، مدینه، ریاض و جده را منتشر کرد و باعث واکنش های انتقادآمیز در بسیاری از شبکه های تلویزیونی شد.
به گزارش ایرنا، پس از روی کار آمدن دولت ترامپ، روابط ایالات متحده با عربستان همزمان با افزایش قدرت محمد بن سلمان با سرعت زیادی ارتقاء یافت به طوری که در نتیجه رفت و آمد و مذاکرات آشکار و پنهان مقامات دو کشور، جبهه عربی جدیدی با محوریت عربستان و حمایت آمریکا و اسراییل علیه جبهه مقاومت شکل گرفت.
خاورم/1905**انتشار دهنده: حسن فاخری