احد وظیفه درباره وضعیت جوی روزهای آینده کشور اظهار کرد: طی سه روز آینده در بیشتر نقاط کشور جوی نسبتاً پایدار حکمفرما است که بر همین اساس برخی شهرهای صنعتی و پر جمعیت با انباشت تدریجی آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا مواجه می‌شوند.

 وی افزود: فقط برخی از مناطق استانهای گلستان، خراسان شمالی و شرق مازندران طی ساعات آتی با  افزایش ابر و بارش پراکنده باران مواجه می‌شوند.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: طی روز چهارشنبه هم در برخی مناطق شمالی شمال شرق کشور افزایش ابر و بارش پراکنده به‌وقوع می‌پیوندد.

وظیفه با بیان اینکه از عصر روز پنجشبنه سامانه بارشی از سمت جنوب غرب به کشور وارد می‌شود، اظهار کرد: با ورود این سامانه بارشی استانهای واقع در جنوب غرب و جنوب، زاگرس مرکزی و جنوبی با افزایش ابر، بارش باران، وزش باد و کاهش دما مواجه می‌شوند که بارشها در ارتفاعات به‌صورت برف خواهد بود.

وی با اشاره به کاهش دما در بخشهایی از شمال کشور افزود: طی سه روز آینده با توجه به ماندگاری هوای سرد بخشهایی از شمال شرقی کشور با کاهش محسوس دما مواجه می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه وزش باد شدید در ساعات آتی بخشهایی از مناطق شرقی و جنوب شرقی را در برمی‌گیرد، گفت: این وزش باد شدید در مناطق ذکر شده به‌ویژه زابل به وقوع می‌پیوندد.

وظیفه، شهرکرد با 12 درجه زیر صفر را سردترین مرکز استان و بندرعباس با 26 درجه بالای صفر را گرمترین مرکز استان دانست و گفت: دمای هوای تهران امروز در گرمترین لحظات به 13 درجه بالای صفر رسید.