ناهید دایی جواد فرزند عبدالباقی در 28 اردیبهشت 1321 در اصفهان به دنیا آمد، او تحصیلات خود را در رشته ادبیات فارسی تا مقطع کارشناسی ادامه داد و در سال 1342 به استخدام آموزش و پرورش استان اصفهان درآمد و از سال 1355 تا سال 1374 که بازنشسته شد در دبیرستان‌های شهر اصفهان به تدریس ادبیات و زبان فارسی و عربی مشغول بود.
این هنرمند 9 سال پیش از انقلاب از رادیو استعفا داد و از سال 1374 تا کنون مشغول تدریس آواز ایرانی در آموزشگاه‌ها شد.
وی در سال 1381 سه کنسرت در تهران در تالارهای وحدت، اندیشه، فرهنگ با مشارکت کیان علی‌ نژاد اجرا کرد و پس از آن به همراه «گروه ایراندخت» تور کنسرتی را در شرق آمریکا برپا کرد.
آخرین اجرای وی در خارج از کشور در بزرگداشت محمدکریم پیرنیا پدر معماری ایران در لندن بود که به همراه اکبر گلپایگانی از اساتید قدیمی موسیقی و آواز به اجرا پرداختند.
«ناله بی‌اثر» با شعر «رهی معیری»، «اشکم دونه دونه»، «آه سینه‌سوز» از «جهانبخش پازوکی»، «دستی نگیرد دست من» یا «ساقیا در را گشا» از آثار این بانوی هنرمند محسوب می شود.
دایی جواد در عمر فعالیت خود با هنرمندانی چون کسائی، جهانبخش پازوکی، سراج، شاهین، سلطانی و ساغری همکاری داشت.
در ششمین همایش نکوداشت یکم آذرماه روز اصفهان که به همت انجمن دوستداران اصفهان درسال 1394 برگزار شد، انجمن دوستداران اصفهان با اهدای 'تندیس نماد اصفهان' از یک عمر فعالیت هنری ناهید دایی‌جواد قدردانی کرد.
ت / 6020 / 6022 خبرنگار: علیرضا حکیمیان - انتشار دهنده : عمادی