به گزارش پارس ، محمدصادق افراسیابی در گفت وگو با فارس، اظهار داشت: موردی که در سال ۸۸ توسط غرب دنبال می شد این بود که غرب تلاش داشت با استفاده از تشکیل شبکه های اجتماعی و تعریف نمادهایی با عنوان نماد هویتی شبکه های اجتماعی، توده ها را بسیج کند و از فضای شبکه های اجتماعی برای بسیج توده ها استفاده کند.

معاون فرهنگی مطبوعاتی اداره کل ارشاد استان تهران افزود: نماد این توده ها استفاده از علائم و نمادهای رنگی بوده است.

وی ادامه داد: عضو تحریریه تارنمای گفت وگو با جهان وزارت خارجه آمریکا مقاله ای دارد که در آن می گوید تجربه شبکه های اجتماعی تأثیر بسیج توده ها را نشان می دهد و به این اشاره می کند که می توان بین تشکیل شبکه های اجتماعی مجازی و فراخوان برای تجمع مردم و استفاده آنها از یک نماد رنگی، هویت بخشی شود.

وی بیان داشت: این امر موضوعی بوده که در انتخابات ۸۸ دنبال شده بود و تلاش شده بود که از طریق شبکه های اجتماعی اینترنتی از قبیل فیس بوک و حتی تعریف یکسری صفحات با عنوان صفحاتی که کارکرد آنها ارائه گزارش در خصوص انقلاب رنگی در ایران بود، کودتایی در نظام شکل گیرد.

افراسیابی اضافه کرد: خوشبختانه این موضوع با درایت مردم منجر به شکست شد، باید توجه داشت در دام این قبیل مسائل گرفتار نشویم، ممکن است پشت پرده برخی از فراخوان هایی که در شبکه های اجتماعی اینترنتی به مردم اعلام می شود چیز دیگری باشد.

وی با بیان اینکه نماد ملت و هویت هر ایرانی پرچم جمهوری اسلامی ایران است، گفت: این پرچم با تاریخ نظام گره خورده و بیانگر رشادت ها و ایثارگری های جوانان ما در جبهه های حق علیه باطل است.

معاون فرهنگی مطبوعاتی اداره کل ارشاد استان تهران ابراز داشت: هر رنگی که بخواهد منجر به کمرنگ شدن هویت ملی کشور شود و بخواهد در مقابل پرچم جمهوری اسلامی ایران قد علم کند تضعیف هویت ملی خواهد بود باید بدانیم که نمادهای رنگی به دنبال تضعیف نظام جمهوری اسلامی ایران و جایگاه پرچم این کشور هستند.

وی متذکر شد: باید توجه داشت که کشورهای غربی تلاش می کنند از نمادهای رنگی برای تضعیف هویت ملی و ایرانی استفاده کنند.

افراسیابی با بیان اینکه بوی غرب از نمادهای رنگی به خوبی به مشام می رسد، ابراز داشت: غرب در تلاش است از طریق شبکه های مجازی با ترویج رنگ های انتخاباتی در جهت تضعیف هویت ملی کشور گام بردارد.

این مقام مسئول اضافه کرد: باید هوشیار بود که غرب بر فضای مجازی بودجه هنگفتی را صرف کرده است که از طریق شبکه های اجتماعی جهانی به میتینگ ها فراخوان دهد تا از طریق ترویج نمادهای رنگی در جهت تضعیف هویت ملی و ایرانی استفاده کنند.

افراسیابی گفت: شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک دست پرورده صهیونیسم جهانی هستند و سالیانه صهیونیسم جهانی هزینه هنگفتی صرف زنده نگه داشتن این شبکه ها می کند. این ها رسانه ای هستند که هر چند به ظاهر به نظر می آیند آزاد هستند اما در واقع مدیریت و کنترل می شوند.

وی یادآور شد: چرا باید فقط صفحاتی در سایت فیس بوک باقی بماند که در این صفحات نمادهای رنگین و اقدامات ضد اسلامی تبلیغ و ترویج می شود.

افراسیابی خاطر نشان کرد: در پشت پرده علیرغم شعار زیبایی که کشورهای غربی در مورد آزادی بیان دارند اما این کشورها معتقد به آزادی نیستند بلکه به دیکتاتوری اعتقاد دارند.