, سیداحمد سادات مدیر شبکه الکوثر که به همراه مدیران گروه های مختلف این شبکه از سراسرنمای مقاومت و تالارهای موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بازدید کرد. او پس از بازدید از این موزه در سخنانی اظهار کرد: در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای آموزش غیر مستقیم و انتقال فرهنگ ارزشمند انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به نسل های آینده و مردم دیگر کشور ها شاهد شیوه هایی بسیار گویا هستیم که با استفاده از فضا سازی ، فیلم و امکانات چند رسانه ای و فناوری های دیجیتال تاریخ را به زمان حال متصل می کند.

وی با مقایسه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با دیگر موزه های جنگ دنیا اظهار کرد : اقدامات صورت گرفته در این موزه قابل مقایسه با آنچه که در دیگر موزه های جنگ دنیا دیده ایم نیست و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بسیار قوی تر است و می توان ساعت ها برای بازدید این مجموعه بی نظیر زمان گذاشت.

بازدید سفیر "بروندی" از موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس+عکس

مدیر شبکه الکوثر تصریح کرد: استفاده از تصاویر پویانمایی می تواند به غنای بیشتر موزه کمک کرده تا بتواند با نوجوانان نیز ارتباط بیشتری برقرارکند.

پیش از این بازدید در جلسه مشترک بین مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و مدیر شبکه الکوثر بر لزوم تولید برنامه های مشترک در حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تاکید شد.

علی اصغر جعفری مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در ابتدای این جلسه گفت: باید جنایات ضد بشری رژیم بعث در دوران جنگ تحمیلی و مظلومیت مردم ایران برای جهانیان بیان شود.

وی افزود: موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ظرفیت های خوبی برای استفاده اهالی رسانه دارد و انقلاب اسلامی و دفاع مقدس جنبه فراملی داشته و تبیین حوزه مقاومت یکی از کارکرد های موزه است که می توان با همکاری رسانه ها به ویژه رسانه ملی در تبیین این حوزه گام های موثری برداشت.

نقش استان تهران در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تبیین می شود

علی اصغر جعفری مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در حاشیه اولین جلسه تبیین نقش استان تهران در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با بیان مطلب فوق افزود: تاکیدات مقام معظم رهبری در این زمینه لزوم برگزاری این جلسه را دوچندان می کند و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تلاش می کند به شیوه ای شایسته و در شأن استان تهران این نقش را برای مخاطبان موزه به تصویر بکشد.

وی اظهار داشت : هدف از برگزاری این جلسه ؛ همکاری ، تعامل ، احصاء توانمندی ها و اقدامات انجام شده توسط این استان در دوران شکوهمند انقلاب اسلامی و حماسه دفاع مقدس است.

جعفری بیان داشت: در این جلسه مقرر شد فهرست نهاد ها و یگان های مستقر در استان تهران که در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نقش داشته اند تهیه و نقاط عطف تلاش آنها درپیروزی انقلاب اسلامی و حماسه دفاع مقدس توسط یگان ها و نهاد های استان تهران احصاء و پس از جمع آوری این نقاط در کمیته ای جمع بندی و تلفیق گردد.

در این جلسه ، رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران ،مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان تهران، نماینده دفتر نمایندگی ولی فقیه ،معاون اجرایی ومعاون موسسه حفظ آثار سپاه محمد رسول الله (ص) ، مسئول امور ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی ، رییس سازمان دفاع مقدس نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و رییس مرکز حفظ آثار سپاه سیدالشهدا (ع) حضور داشتند.

بازدید سفیر بروندی از موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

عمر نتزیمبره سفیر کشور بروندی به همراه پانکراس چیمپایه رایزن فرهنگی سفارت بروندی در ایران از موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بازدید کرد.

سفیر بروندی پس از بازدید از موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: برای اینکه به سمت آینده حرکت کنیم باید گذشته خود را حفظ کنیم. موزه ی شما توانسته است با حفظ و انتقال مفهومی کلی از تاریخ گذشته ایران، این وظیفه را به خوبی انجام دهد.

بازدید سفیر "بروندی" از موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس+عکس

نتزیمبره اشاره کرد: مخاطب در این موزه با فضاهای تاریخی و اجتماعی که ملت ایران با آن مواجه بوده‌اند آشنا می شود و این برای آینده بسیار موثر است.

وی در پایان با ابراز رضایت از بازدید خود، موزه ی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را موزه ای با امکانات مدرن و جذاب برای مخاطب توصیف کرد.

موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بیان افتخار کشور است

بیژن مقدم مدیر مسئول سایت الف و عضو کارگروه رسانه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس پس از بازدید از کتابخانه تخصصی شهید سوداگر و تالار های موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با بیان مطلب فوق اظهار داشت: موزه های مشابه ای را در آلمان ، روسیه، سوییس و برخی کشور ها که به موضوع جنگ پرداخته اند را دیده ام و امروز فرصتی دست داد که از موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بازدید کنم و این تجربه ای شیرین برای من بود.

مدیر مسئول سایت الف افزود: باید از طریق رسانه ها و کمپین های مختلف مردم را دعوت کنیم که یک روز خود را در این مجموعه سپری کنند چرا که موزه ظرفیت بسیاری دارد و این مجموعه گسترده به گونه ای طراحی شده است که مردم می توانند ضمن بازدید از تالار ها و بخش های مختلف مجموعه باقی روز خود را در محوطه زیبای موزه سپری کنند.

مقدم تصریح کرد: به هر صورت آنچه من دیدم واقعاً حیف است که مردم در گروه های مختلف بویژه نسل جوان ما که دوره جنگ تحمیلی را تجربه نکرده اند اطلاعی از آن نداشته باشند.

وی بیان داشت : موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس هم بیان افتخار کشور است چرا که جنگی است که نه تنها یک وجب از خاک کشور داده نشد، بلکه سربلند و پیروز از آن خارج شدیم و هم از جنبه فناوری های بکار گرفته شده در آن که کارهای ارزشمندی صورت گرفته است می تواند برای نسل جوان جذاب باشد.

مقدم گفت: کتابخانه تخصصی شهید سوداگر موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز مجموعه بسیار خوبی برای پژوهشگرا ن و گروه های دانشجویی است که با در اختیار داشتن منابع غنی می تواند کمک شایانی به پژوهش ها و پایان نامه در حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس باشد.