سردار سرتیپ پاسدار علی عبداللهی روز شنبه در آیین رسمی آغاز همایش مهارت افزایی سربازان وظیفه در ستاد کل نیروهای مسلح این مطلب را عنوان کرد.
وی با بیان اینکه امنیت قیمت ندارد و از نان شب هم واجب تر است اظهار کرد: جمعیتی که از جوانان کشور به دوره خدمت مقدس سربازی اعزام می شوند قابل توجه است که این خدمت مقدس را برای حفظ امنیت و تمامیت ارضی کشور انجام می دهند.
معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: ما خانواده بزرگ نیروهای مسلح هستیم که وظیفه ما حفظ توان بازدارندگی و کمک به مظلوم برای رفع ظلم است و در این امر همه اعضای این خانواده تاثیر گذار هستند.
سردار عبداللهی توضیح داد: در مقاطعی در کشورهای درگیر در جنگ و خونریزی، آرزوی مردم این بود که زنده بمانند و این امنیت پایدار جمهوری اسلامی با همت شما سربازان و سایر نیروهای مسلح بدست آمده است.
معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: سالانه حدود ٥٠٠ هزار نفر برای انجام خدمت مقدس سربازی به یگان های نیروهای مسلح وارد می شوند و ما در نیروهای مسلح تمام حرفه هایی که در جامعه وجود دارد را داریم که بخش زیادی از آن را سربازان انجام می دهند.
سردار عبداللهی یادآور شد: با تاکیدات فرماندهی معظم کل قوا در موضوع اقتصاد مقاومتی و اشتغال، ستاد کل نیروهای مسلح بر آن شد تا گامی در این جهت بر دارد و بر این اساس سرلشکر باقری جلساتی را ترتیب دادند و نتیجه آن ایجاد قرارگاه مهارت افزایی سربازان بود.
وی در ادامه اظهار کرد: در جهان امروز با پیشرفت فناوری های مختلف، نیاز به مهارت آموزی وجود دارد و نیروهای مسلح با توجه به فرمان مقام معظم رهبری و فرماندهی معظم کل قوا احساس وظیفه کرد تا کاری را انجام دهد و از توان سایر دستگاههای اجرایی کشور استفاده کند که امیدواریم در چند ماه آینده این کار را به صورت جدی تری شروع کنیم.
وی ادامه داد: در ستاد کل بنا بر این شد تا به سربازانی که در مجموعه ستاد خدمت می کنند با آموختن یک مهارت گواهینامه آن مهارت از طرف سازمان فنی و حرفه ای هم اعطا شود و همچنین یک مدرک تایید اخلاقی به این سربازان داده شود.
معاون هماهنگ کننده ستاد کل تصریح کرد: یکی از برنامه های ما این است که مشمولانی که می خواهند به خدمت اعزام شوند در صورتی که مهارتی را در سطح عالی آن مهارت فراگرفته باشند مدتی از خدمت سربازی آنان کسر شود، تا با اعطای تسهیلات از سوی بانکها به خوداشتغالی می شود.