همایون فراست عضو هیأت مدیره انجمن دندانپزشکی ایران در ارتباط با زردی دندان گفت: بعضی از دندان‌ها به طور طبیعی به مقدار کمی رنگ تیره‌تری دارند و مانند رنگ پوست که در افراد متفاوت می‌باشد رنگ دندان نیز متفاوت است.

وی گفت: معمولاً چیزی که به عنوان زردی یا تیرگی دندان از آن یاد می‌شود منوط به جرمی است که سطح دندان را فرا گرفته و رنگ تیره می‌تواند از آثار چای، قهوه، سیگار و ... باشد که رنگ دندان را تغییر داده و بر روی دندان‌ها رسوب می‌کند.

عضو هیأت مدیره انجمن دندانپزشکی ایران در ادامه افزود: تغییر رنگ دندان‌ها و جرم (جسم سخت) با یک جرم‌گیری ساده رفع می‌شود و در صورتی که جرم (جسم سخت) روی لثه‌ها قرار بگیرد در مراحل اولیه با جرم‌گیری رفع و اگر لثه‌ها دچار بیماری شود گاهی اوقات نیاز به جراحی پیدا می‌کند.

فراست برای پیشگیری از زرد و تیره شدن دندان رعایت بهداشت مناسب (نخ دندان و مسواک زدن مناسب) ضروری است. مصرف کنترل شده و متعادل قهوه، چای پررنگ، سیگار و... که می‌تواند روی دندان بنشیند به سفید ماندن دندان‌ها کمک می‌کند. اگرچه بهداشت دهان و دندان به خوبی رعایت شود این رنگ‌ها نیز روی دندان بی‌اثر است.