محمدمهدی تندگویان ظهر امروز در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان لرستان که در استانداری برگزار شد، با اشاره به موضوعات گسترده و فراگیر در حوزه جوانان اظهار داشت: در استان لرستان با جمعیت 500 هزارنفری جوانان مواجه هستیم که تنها مشکلاتی همچون اشتغال و ازدواج ندارند و اگر به آن‌ها توجه نشود جزو تهدیدات و معضلات بزرگ کشور می‌شوند.

وی از مسئولان خواست به موضوع جوانان به‌عنوان یک دغدغه ملی نگاه کنند و افزود: اولویت اصلی در موضوع جوانان مهم‌تر از اشتغال، ازدواج و مسکن بحث هویت جوانان و توجه به آن‌هاست و این حوزه فراموش‌شده و در اثر این بی‌توجهی کشور دچار کهن‌سالی شده است.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با تأکید بر لزوم توجه به حوزه جوانان بیان کرد: باید به جوانان امکان حضور داد و اعتبار اصلی جایگاه را به آن‌ها برگرداند تا آن‌ها خود بتوانند مشکلات خود را حل نمایند و این‌یک اصل کلی است.

وی وجود جمعیت جوان را از ارزش‌های این استان برشمرد و تصریح کرد: جوانان باید مدیران اجرایی شوند و کسانی که کارکرده و سیستم‌های کاری را فرسوده کرده‌اند باید کنار رفته تا جوانان کار را به دست‌گیرند و در حال حاضر بحران مدیریت یکی از بحران‌های کشور است یعنی به تعداد موردنیاز نیرو در حوزه‌های مدیریت پرورش نیافته تا بتوان به‌راحتی آن‌ها را جایگزین کرد و باید این اتفاق بیفتد و از دولت هم شروع‌شده است.

تندگویان تأکید کرد: باید شاهد انتصابات اجرایی در حوزه جوانان باشیم و مدیریت کهن‌سال جامعه درکی از افکار جوانان و ایده‌های جدید ندارد و کشو نیازمند این تحول است و باید با این رویکرد در همه استان‌ها به سمت انتصابات در حوزه جوانان حرکت کرد.

وی با اشاره به اقدام شبکه بانکی کشور در پرداخت و به‌روزرسانی وام ازدواج عنوان کرد: شبکه بانکی کشور امسال با 11 بانک میزان وام ازدواج را افزایش داد و حجم بالایی از متقاضیان را پاسخگویی کرد که با وعده بانک مرکزی تا پایان امسال وام ازدواج به‌روزرسانی می‌شود و به‌رغم مشکلات فراوان دولت در حوزه اقتصادی این کار در تمام کشور انجام شد.

در حال تکمیل...