داوطلبان متقاضی ثبت‌نام و شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری (نیمه متمرکز Ph.D) سال 1397 می‌توانند با در نظر داشتن شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه راهنمادر این آزمون ثبت‌نام کنند.

ثبت‌نام برای آزمون ورودی دکتری (نیمه‌متمرکز Ph.D) سال 1397 از چهارشنبه اول آذر 96 آغاز و سه‌شنبه 7 آذر به پایان می‌رسد. ثبت‌نام در آزمون به صورت اینترنتی از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org انجام می‌شود.

هر داوطلب ‌براساس ‌علاقه ‌فقط می‌تواند در یک کدرشته‌ امتحانی (بر اساس ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون)‌، ثبت‌نام‌ کند. داوطلبان ابتدا دفترچه راهنمای ثبت‌نام را مطالعه کنند و در صورت داشتن شرایط نسبت به پرداخت هزینه خرید کارت اعتباری ثبت‌نام در آزمون اقدام کنند.

مراحلی که داوطلب باید برای ثبت نام اقدام کند عبارتند از:

1-مراجعه به سایت سازمان سنجش برای تهیه کارت اعتباری ثبت نام (سریال 12 رقمی) و دریافت دفترچه راهنمای ثبت‌نام (دفترچه شماره 1).  

2- تهیه فایل عکس اسکن شده داوطلب.

3-آماده کردن مدارک و اطلاعات مورد نیاز جهت ثبت‌نام.

4- با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت‌نام به صورت اینترنتی است داوطلبان باید به وسیله کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است، با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش و پرداخت مبلغ 60 هزار تومان به عنوان وجه ثبت‌نام شرکت در آزمون اقدام کنند.

داوطلبانی که تمایل به استفاده از خدمات پیام کوتاه دارند، با انتخاب گزینه مربوط و پرداخت مبلغ 500 تومان می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

براساس برنامه زمانی پیش بینس شده آزمون ورودی دکتری (نیمه متمرکز Ph.D) سال 1397 در روز جمعه مورخ 4 اسفند 96 برگزار خواهد شد. داوطلبان لازم است از روز سه‌شنبه 1 اسفند 96 تا روز پنجشنبه 3 اسفند 96  با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش نسبت به تهیه پرینت کارت شرکت در آزمون و راهنمای شرکت در آزمون اقدام کنند.

داوطلبان پس از تکمیل تقاضانامه، دریافت شماره پرونده 6 رقمی و کدپیگیری 16 رقمی یک نسخه پرینت از تقاضانامه تهیه و نزد خود نگهداری کنند.

داوطلبان در انتخاب کدرشته‌ امتحانی و شهرستان محل حوزه امتحانی خود دقت لازم را داشته باشند چرا که پس از دریافت کد پیگیری 16 رقمی به درخواست‌های داوطلبان مبنی بر اصلاح و جابجایی ترتیب اثر داده نخواهد شد.

با توجه به مشکلات بوجود آمده در آزمون‌های قبلی به دلیل اشتباه در ارسال عکس داوطلبان (بیشتر در ثبت‌نام‌های انجام شده توسط کافی نت‌ها)، افراد علاوه بر کنترل اطلاعات ثبت‌نام، حتماً نسبت به کنترل عکس ارسالی دقت کنند تا به اشتباه عکس داوطلب دیگری به جای عکس آنها ارسال نشود.