به گزارش پارس ، حبیب کاوش در گفت وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت فیلم « گذشته» اصغر فرهادی که دو روز آینده در جشنواره کن رونمایی می شود، اظهار کرد: گویا این فیلم در دفتر پخش آقای سرتیپی است و شنیده ام که فیلم خوبی از نظر کیفیت و ساخت است. ایشان فعلا درصدد گرفتن پروانه نمایش « گذشته» هستند.

سخنگوی شورای صنفی نمایش افزود: تا آنجا که دورا دور شنیده ام، « گذشته» خیلی مشکلی برای گرفتن پروانه نمایش ندارد. در صورتیکه این فیلم بتواند پروانه نمایش خود را گرفته و با سینماداران قراردادِ اکران ببندد، ما از اکران آن خوشحال می شویم. چون می تواند به سینما های کشور کمک کند. اصولا شورای صنفی نمایش از اکران هر فیلمی که به سینماها کمک کند، خوشحال می شود.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره تغییر برخی اعضای شورای صنفی نمایش گفت: تمامی اعضاء همان اعضای قبلی هستند و فقط قبلا آقای عبداله علیخانی به عنوان نماینده انجمن سینماداران در جلسات شرکت می کردند، اما اکنون بجای ایشان، آقای محمدقاصد اشرفی - نایب رییس انجمن سینماداران - در جلسات حاضر می شوند.

حبیب کاوش در پایان خاطرنشان کرد: رییس، نایب رییس و سخنگوی شورای صنفی نمایش همان نفرات قبل و به ترتیب سیدضیا ء هاشمی، محمد صابری و حبیب کاوش هستند.