شهرستان نفتخیز گچساران به دلیل قرار گرفتن در مسیرهای دو استان فارس و خوزستان و بوشهر ترددهای بسیاری در این شهرستان انجام میشود و هر ساله مسافران بسیاری برای گذراندن تعطیلات ایام نوروز و ایام مختلف به این شهرستان سفر می کنند که آن سرعت کاه ها مشکلاتی را برای آنها ایجاد کرده است.

در ایام ماه صفر این شهرستان پذیرای خیل عظیم زائران اربعین حسینی از استانهای دیگر و کشورهای همجواره بوده است. سرعت کاه های بسیار در بلوارهای اصلی گچساران بدون هیچ گونه رنگ آمیز مانند کوه عظیمی از میان خیابان ها سر برآورده و مشکلاتی را برای مسافران در گچساران به وجود آورده است.

این سرعت کاه‌ها که ارتفاع برخی از آنان بیش از حد استاندارد است برای رانندگانی که به عنوان مسافر به این شهرستان عظیمت می کنند دردسر ساز شده بطوریکه گاه شاهد برخی تصادفات بر اثر همین سرعتکاه در شهرستان بودیم.

سرعت کاه های بلوارهای شهرستان گچساران مانند قله ای بی نام و نشان از زمین سر برآوردند. این سرعت کاه ها که به هیچ عنوان رنگ آمیزی و آشکارسازی نشده اند و علائمی ندارند، رانندگان غیر بومی را دچار مشکل می کنند و علاوه بر آن منجر به خساراتی به وسایل نقلیه شده اند که نیاز به تدبیر اساسی از سوی متولیان امر در این زمینه دارد.

محمد نعمت الهی، مسافر گچساران در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا افزود: من ساکن استان فارس شهرستان شیراز هستم که برای رفتن به شهرستان اهواز باید از مسیر گچساران عبور کنم.

این مسافر تصریح کرد: متاسفانه در بلوار اصلی این شهرستان که به نام کارکنان دولت نامگذاری شده سرعت کاه های بسیاری وجود دارد که هیچ کدام از آنها رنگ آمیزی و یا شطرنجی نشدند. تشخیص این سرعت کاه ها که ارتفاع برخی از آنان از حد استاندارد زیادتر است برای رانندگان غیر بومی بسیار سخت و دشوار است.

منصور عزیزیان که زائر اربعین حسینی است خاطرنشان کرد: من نیز در حال بازگشت از کربلای معلی هستم و مجبور به عبور از شهرستان گچساران بودم. متاسفانه نمی دانم چرا مسئولان این شهرستان برای رنگ آمیزی این سرعت کاه ها اقدامی نمی کنند.

یکی دیگر از شهروندان گچسارانی نیز در این خصوص به خبرنگار ایسنا اضافه کرد: نمی دانم به چه علت تعداد سرعت کاه های بلوار اصلی کارکنان دولت در گچساران زیاد است. مسئولان این شهرستان حداقل برای رنگ آمیزی و آشکار سازی آن اقدام کنند تا خدای ناکرده شاهد رخ دادن حوادث تلخ و تلفات جانی نباشیم.

سرگرد سید محسن حسینی راد، رئیس راهنمایی و رانندگی شهرستان گچساران در این خصوص به خبرنگار ایسنا گفت: وجود سرعت کاه ها بر حسب تصادفات فوتی در منطقه یا محلات کار گذاشته شده اند.: متاسفانه تلفات زیاد عابر پیاده در هر منطقه زیاد بوده و ما ناچار به استفاده از سرعت کاه ها هستیم.

حسینی راد بیان کرد: اقدامات موثری از قبیل کنترل سرعت ها با نصب دوربین در گچساران در دست اجراست.

رئیس راهنمایی و رانندگی شهرستان گچساران تصریح کرد: در آینده نزدیک از میدان فلکه نماز(سرباز) تا سه راهی این شهر از طریق دوربین کنترل می شود که با این اقدام هم گذرگاه های عابر پیاده و نیز عبور عابران نیز کنترل خواهد شد.

وی اضافه کرد: در آینده نزدیک جهت رنگ آمیزی این سرعت کاه ها در بلوار اصلی این شهر اقدامات لازم انجام می شود.