تکنیک های تمیز کردن لکه رژلب از روی لباس

برای پاک کردن لکه رژلب از روی لباس ابتدا نوع پارچه را مشخص کنید

رژلب یکی از لوازم آرایشی پر دردسر است که وقتی به لباس یا بالشتتان مالیده می شود به سختی می شود آن را تمیز کرد. اما ما می خواهیم یک روش خیلی ساده و کاربردی برای تمیز کردن لکه های آرایشی به شما آموزش بدهیم که مطمئنا به دردتان می خورد. پس قبل از این که لباستان را دور بیندازید این روش ها را امتحان کنید.

دلیل دیر از بین رفتن لکه رژلب از روی لباس مواد تشکیل دهنده آن ها است. پس برای از بین بردن لکه های رژلب اول باید مواد ساخت آن ها را بشناسید.

مواد تشکیل دهنده رژلب ها روغن، موم و رنگ هست. رژلب از هر مارکی که باشد پاک کردن آن از روی پارچه سخت است.

روغن به راحتی با رقیق کننده ها بیرون می آید، موم به راحتی با حلال ها از بین می رود، و رنگ رژلب هم هنگام استفاده از این مواد پاک می شود. مشکل اصلی اینجاست که بیشتر اوقات همان لحظه متوجه این لکه های نمی شویم و هر چی بیشتر می مانند تمیز کردن آن ها سخت تر می شود.

همین حالا اقدام کنید:

کام اول: ابتدا نوع پارچه را مشخص کنید. اگر جنس پارچه ابریشمی، ترمه یا پشمی باشد باید تمیز کردن آن را به خشکشویی بسپارید. این پارچه ها ظریف هستند و ممکن است آسیب ببینند.

گام دوم: برای پارچه های قابل شستشو مثل نخی، یا مصنوعی، ابتدا باقیمانده رژلب ها را با ناخن از روی پارچه بتراشید.

گام سوم: چند عدد دستمال کاغذی روی یک سطح سفت بگذارید و قسمت کثیف شده پارچه را روی دستمال ها بگذارید. سپس کمی مایع ظرفشویی پشت قسمت لکه دار شده پارچه بریزید. سپس با استفاده از مسواک تر روی لکه از بیرون به داخل بکشید. وقتی کمی مرطوب و صابونی شد داخل ماشین لباسشویی بیندازید.

اگر لکه حتی بعد از شستشو روی لباس ماند همین مراحل را باز هم تکرار کنید ولی تا وقتی که کاملا تمیز نشد داخل ماشین نیندازید.

تکنیک های تمیز کردن لکه رژلب از روی لباس

گوش پاکن را به آمونیاک آغشته کنید و با ضربه روی لباس خیس بزنید

مواد دیگری که می توانید برای پاک کردن این لکه ها استفاده کنید موارد زیر هستند:

الکل

تقریبا همه داخل خانه الکل داریم. اما شاید ندانیم که این ماده می تواند لباسی که به آن علاقه زیادی داریم را نجات بدهد. الکل را روی لباس نمالید چون لکه پخش می شود. فقط کافی است یک تکه پارچه را به الکل آغشته کنید و با ضربه روی لکه بزنید.

مایع ظرفشویی

مواد مایع ظرفشویی چربی ها را تمیز می کند. البته مایع لباسشویی و شامپو هم همینطور. فقط باید مراقب باشید که مایع حاوی سفیدکننده نباشد چون رنگ لباس را از بین می برد.

آمونیاک

ابتدا لکه را زیر آب بگیرید تا کمی از بین برود. سپس گوش پاکن را به آمونیاک آغشته کنید و با ضربه روی لباس بزنید. بعد از این که لکه کاملا محو شد با دست لباس را با صابون بشویید.

اسپری مو

آخرین روشی که می توانید برای از بین بردن لکه رژلب استفاده کنید اسپری مو هست. اگر جنس پارچه لباس زیاد مثل ابریشم ظریف نیست اسپری را مستقیما روی پارچه بزنید و بگذارید ۱۰ تا ۱۲ دقیقه روی لباس بماند. در آخر از دستمالی که با آب گرم مرطوب کردید استفاده کنید.

منبع : bedunim.ir