به گزارش پارس ، مهدی چمران در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه پیشرفت نوسازی بافت های فرسوده قابل قبول نبود و کمتر رضایت شورای شهر سوم را جلب کرد، افزود: با وجود پیگیری شورای شهر و گذراندن مصوباتی به منظور برنامه ریزی برای نوسازی، اهداف از پیش تعیین شده در این حوزه محقق نشد.

وی با اشاره به معضل آلودگی هوای پایتخت، اظهار کرد: هنوز هم مشکل آلودگی هوا به قوت خود باقی است، چراکه در حوزه حمل ونقل و ترافیک به اهداف از پیش تعیین شده به طور کامل دست پیدا نکردیم و در نتیجه گره آلودگی هوای تهران در این دوره مدیریت شهری باز نشده است.

چمران در عین حال به اجرایی شدن طرح تفصیلی شهر تهران اشاره و خاطرنشان کرد: انتظار می رود که مسائل شهرسازی و ساخت وسازهای تهران نیز با این طرح منطبق باشد. این انتظار هنوز به طور کامل برآورده نشده است.

رییس شورای شهر تهران در عین حال به تلاش های مدیریت شهری در دوره اخیر اشاره و تاکید کرد: اگرچه برخی از کارهای شهر تهران بر زمین مانده، اما در این دوره پروژه های زیربنایی انجام شده از نظر ابعاد و ریال و سایر ویژگی ها، انجام شد که با هیچ دوره شهرداری قابل قیاس نیست. به ویژه اینکه توسعه شهر در برخی از بخش ها نظیر مترو، بدون محقق شدن بودجه های دولتی رخ داده است.