به گزارش پارس به نقل از فارس، در روز ۲۶ اردیبهشت سال جاری فردی با مراجعه به مأموران گشت کلانتری ۱۵۲ خانی آبادنو به آنها اعلام کرد که سارق خودرواش را به همراه خودرو مسروقه در منطقه عبدل آباد مشاهده کرده است و با به دست آمدن مشخصات خودرو پژو پارس سفید رنگ مسروقه و با راهنمایی مالباخته، مأموران کلانتری ۱۵۲ به محل توقف خودروی مسروقه مراجعه کردند.

با حضور مأموران در محل توقف خودرو، جوانی ۲۰ ساله با مشاهده مأموران قصد متواری شدن بوسیله ماشین مسروقه را داشت که در حین فرار با یک دستگاه خاور برخورد، متوقف و نهایتا در حالیکه همچنان با پای پیاده قصد فرار داشت، در یک تعقیب و گریز توسط مأموران دستگیر شد.

در بازرسی اولیه از خودرو کشف شده، مأموران موفق به کشف البسه نیروی انتظامی، یک رشته دستبند و همچنین تعدادی احکام مجعول شدند.

با توجه به اظهارات مالباخته مبنی بر اینکه متهم به نام مهدی ۲۰ ساله در پوشش لباس نظامی و معرفی خود به عنوان مأمور نیروی انتظامی اقدام به سرقت خودرو کرده، پرونده مقدماتی با موضوع سرقت تحت پوشش مأمور تشکیل و به دستور شعبه ششم بازپرسی دادسرای جنایی، متهم جهت رسیدگی تخصصی در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مالک خودرو پس از حضور در اداره پنجم، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در ساعت در روز ۲۵ فروردین سال جاری در حالیکه داخل نمایشگاه فروش اتومبیل در رباط کریم نشسته و قصد فروش خودرو شخصی ام را داشتم، شخص جوانی در حالیکه لباس نیروی انتظامی به تن داشت وارد نمایشگاه شد و پیشنهاد خرید خودرو را مطرح کرد.

در مدت زمان کوتاهی که در حال صحبت بر سر قیمت خودرو بودیم، این جوان به گونه ای صحبت کرد که اعتمادم را جلب کرد و به همین علت زمانیکه درخواست کرد تا به بهانه امتحان خودرو، با ماشین گشتی در خیابان بزند سوئیچ ماشین را به او داده و بدون آنکه خود سوار ماشین شوم به او اجازه دادم تا به تنهایی سوار ماشین شود؛ دقایقی از رفتن این جوان به همراه ماشین گذشت اما از او دیگر خبری نشد و آن زمان بود که متوجه شدم که خودرو سرقت شده است.

با توجه به اظهارات شاکی و اعتراف صریح متهم به سرقت تحت پوشش مأمور، کارآگاهان ضمن بررسی سوابق احتمالی متهم به تجمیع پرونده های مشابه پرداخته و در ادامه موفق به شناسایی تعداد دیگری از مالباختگانی شدند که توسط متهم مورد سرقت خودرو و یا موتورسیکلت قرار گرفته بودند.

در بررسی سوابق متهمان سابقه دار نیز مشخص شد که متهم یکی از مجرمان سابقه دار در زمینه سرقت بوده و در سال ۹۰ توسط کلانتری ۱۵۲ دستگیر و دارای پرونده در پایگاه پنجم پلیس آگاهی است.

سرهنگ کارآگاه علی غیاثوند، معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، با بیان این موضوع که صرف پوشیدن لباس نظامی به معنای وابستگی افراد به ارگان نظامی و انتظامی نبوده و تمامی پرسنل نظامی و انتظامی دارای کارت شناسایی عکس دار هستند، گفت: در ادامه رسیدگی به این پرونده و با شناسایی تعداد دیگری از مالباختگان، کارآگاهان اداره پنجم اطلاع پیدا کردند که متهم به شیوه و شگردهای مختلف و در پوشش مأمور ارگان های نظامی، دولتی و قضایی و یا داشتن ارتباطات ویژه با مقامات، اقدام به جلب اعتماد افراد کرده و در ادامه وسایل نقلیه موتوری و سواری مالبالختگان را سرقت و به فروش می رسانده و یا به بهانه استخدام افراد در ارگان مختلف نظامی و دولتی اقدام به اخاذی و گرفتن وجوه نقد از افراد می کرده است.

لذا از تمامی مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت و اخاذی قرار گرفته اند دعوت می شود تا جهت شناسایی متهم و پیگیری شکایت خود به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.