شنبه شب، یک کولبر جوان سردشتی در منطقه مرزی بر اثر شلیک گلوله جان خود را از دست داد.

فرماندار سردشت در ارتباط با کشته شدن این کولبر و تجمع خانواده این کولبر و مردم محلی، به یک رسانه محلی گفت: شب ٢٩ مهر ماه در منطقه مرزی کانال نزدیک روستای «بیتوش» سردشت، کولبر ۲۴ ساله با نام پشتیوان معین دچار حادثه شد که به مرگ وی منجر شد.

نژاد جهانی افزود: خانواده داغدار این جوان با تعدادی از همشهریان در مقابل در فرمانداری این شهرستان تجمع کردند و خواستار شناسایی مقصران این حادثه شدند.

در چهارچوب قانون از خانواده کولبر متوفی حمایت می‌کنیم

وی با ابراز همدردی با خانواده داغدار کولبر کشته شده گفت: ما در چهارچوب قانون از خانواده این جوان حمایت می کنیم و مسئله را بررسی می‌کنیم و همچنین خانواده این جوان مرحوم می‌توانند از طریق مراجع قانونی پیگیر حق خود باشند و در این راه مانعی وجود ندارد و در این راستا هم مردم سردشت و خانواده این جوان رفتار آرام و منطقی داشته و گفت‌وگوی تعاملی خوبی با اعضای شورای تامین داشتند.

فرماندار سردشت با تاکید بر روشنگری بیان کرد: اگر بتوان در گفتار صادق بود و صادقانه وظایف و اختیارات قانونی خود را برای شهروندان تعریف کرد، بهتر می‌توان خدمت کرد و انتظارات دور از وظیفه و اختیار هم به وجود نمی‌آید و مشکلات کمتر می‌شود.

جهانی تصریح کرد: به طور قطع واکاوی اصلی هرکدام از این حوادث بصورت مجزا شرایط خود را دارد و باید در مراجع قضایی بصورت جزیی بررسی شود اما در هر حال و به هر دلیلی کشته شدن یک جوان موجب جریحه دار شدن احساسات هر انسانی می‌شود.

وی افزود: باید در نظر داشت که هر شهرستان شرایط ویژه خود را دارد و هدف و تلاش ما باید برای بهره مندی بیشتر مردم از تقویت بازارچه‌های مرزی و تلاش برای ایجاد بسترهای اشتغال پایدار باشد تا تمایل برای خروج کالا، خارج از چارچوب مرزها به وجود نیاید و بتوان اشتغال زایی را برای این منطقه افزایش داد که در حال حاضر در دو معبر مرزی حدود ۱۵۰۰۰ خانوار فعالیت می کنند.

درخواست برخورد جدی و قانونی با عاملان قتل

در همین رابطه، رسول خضری، نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی به وزیر کشور تذکر کتبی داد.

این نماینده مجلس در تذکر خود خواستار تعجیل در برخوردِ جدی و قانونی با عاملانِ قتل کولبرِ سردشتی شده‌است و آورده است که احقاق حقِ مقتول موجب تسلی خاطر خانواده متوفی و مردم محلی می‌شود.