حسین توکلی - مشاور عالی سازمان سنجش گفت: با توجه به اعلام رشته محل های جدید و انتشار اصلاحیه دفترچه راهنمای انتخاب رشته برای مرحله تکمیل ظرفیت آزمون ورودی کارشناسی ارشد سال 96 دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، به منظور مساعدت برای انتخاب رشته داوطلبان، فرصت شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت تمدید شده است.

وی افزود: فرصت انتخاب رشته از 24 مهر آغاز شده است و داوطلبان تا ساعت 24 یکشنبه 30 مهرماه 96 مهلت دارند 20 کدرشته محل را در مرحله تکمیل ظرفیت انتخاب کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: اطلاعیه‌ سازمان سنجش در مورد اصلاحات دفترچه انتخاب رشته و همچنین اعلام رشته محل‌های جدید، علاوه بر رشته‌های تحصیلی قبلی اعلام شده است و کلیه متقاضیان واجد شرایط می توانند با مطالعه دقیق این اطلاعیه در صورت واجد شرایط بودن و علاقمند بودن بر اساس مفاد اطلاعیه نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

توکلی اظهار داشت: کلیه متقاضیانی که در جلسه آزمون حاضر بوده اند می توانند باتوجه به شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی (دفترچه شماره ۲) آزمون ورودی کارشناسی ارشد سال 96 و مندرجات اطلاعیه مذکور تا 30 مهرماه فرصت دارند نسبت به انتخاب کدرشته محل های مورد علاقه خود در مرحله تکمیل ظرفیت این آزمون اقدام کنند.

وی تاکید کرد: ضمناً داوطلبانی که قبلاً انتخاب رشته کرده اند نیز، در صورت تمایل و با توجه به مندرجات این اطلاعیه، می‌توانند نسبت به اصلاح و ویرایش اولویت‌های انتخابی خود تا تاریخ 30 مهرماه 96 اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش یادآور شد: تا امروز 29 مهر 96 تعداد 74 هزار و 309 نفر از داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد، کدرشته های مورد علاقه خود را انتخاب کرده اند.

وی تاکید کرد: آن دسته از داوطلبانی که در کدرشته محل های تحصیلی دارای شرایط خاص و بورسیه آزمون کارشناسی ارشد سال 96 پذیرفته شده اند حق انتخاب رشته در این مرحله را ندارند.