برای این که مسافرت ها خاطرات خوبی را به جای بگذارند باید با قوانین هر کشوری تا حدودی آشنایی داشته باشیم. هر کشوری قانون های مخصوص خودش را دارد که توریست های آن کشور مجبور به رعایت کردن آن هستند. در بعضی از کشورها عکاسی در برخی مناطق ممنوع است و جریمه خواهید شد.
کره جنوبی: جریمه عکاسی بدون اجازه 5 سال زندان
 
کشورهایی که عکاسی در آن ها ممنوع است
در این کشور عکاسی از زنان بدون کسب اجازه از آن ها حتی در اماکن عمومی ممنوع است. نادیده گرفتن این قانون حکم تجاوز جنسی دارد و متخلف محکوم به 5 سال زندان و یا پرداخت 10 میلیون یورو جریمه می شود.
ایالات متحده آمریکا: عکاسی از ملک های خصوصی ممنوع
 
کشورهایی که عکاسی در آن ها ممنوع است
در ایالات متحده جرایم مربوط به عکاسی ملایم تر از کره جنوبی است. اما در برخی موارد ممکن است به دردسر بزرگی بیفتید. برای عکس گرفتن از ملک های خصوصی ابتدا باید از مالک اجازه بگیرید. پس در این کشور همیشه به علامت های ممنوعه توجه کنید.
امارات متحده عربی: عکاسی از قصرها ممنوع
 
کشورهایی که عکاسی در آن ها ممنوع است

در امارات جریمه عکاسی از مکان های ممنوعه یک تا 3 ماه زندان و یا پرداخت ۱٫۳۶۱ دلار جریمه است. در بسیاری از مناطق این کشور به دلیل خرافه های بومی عکاسی ممنوع است. پس عکاسی از ساختمان های دولتی، پل ها و قصرها ممنوع است.

کره شمالی: اقدام به هر کاری بدون اجازه ممنوع
 
کشورهایی که عکاسی در آن ها ممنوع است

اگر تصمیم دارید از این کشور دیدن کنید باید خودتان را برای محدودیت های شدید در حرکات و رفتارهای تان آماده کنید. در کره شمالی هرگز نباید هتل را بدون راهنما ترک کنید و بدون اجازه راهنما هم نمی توانید عکاسی کنید. اگر چنین اشتباهاتی را مرتکب شوید باید جریمه سنگینی را بابت آن بپردازید.

انگلیس: عکس های تبلیغاتی ممنوع
 
کشورهایی که عکاسی در آن ها ممنوع است

توریست ها در هر نقطه از این کشور اجازه گرفتن عکس های مبتدی و غیر حرفه ای دارند اما اجازه گرفتن عکس های تبلیغاتی ممنوع است. به عنوان مثال عکاسی در میدان ترافالگار و میدان پارلمان لندن فقط با اجازه شهردار لندن امکان پذیر است.

ژاپن: عکاسی از مجسمه ها و معبدهای بودا ممنوع
 
کشورهایی که عکاسی در آن ها ممنوع است

در ژاپن عکاسی از بعضی معبدها و مجسمه های خاص ممنوع است و به اعتقاد آن ها عکاسی ارواح را آزار می دهد. قبل از رفتن به این کشور لیست مکان هایی که عکاسی در آن ها ممنوع است را پیدا کنید. البته در زمان های خاصی از سال این ممنوعیت وجود ندارد