یکی از بهترین روغن‌ها جهت جلا دادن به پوست بدن، روغن نارگیل است. در این مقاله قصد داریم تا دستور ساخت 3 کرم مختلف حاوی روغن مرغوب و باکیفیت نارگیل را با یکدیگر مرور کنیم. این کرم‌ها کاملاً ارگانیک بوده و نسبت به کرم‌های شیمیایی موجود در بازار از برتری‌های قابل ملاحظه‌ای برخوردار هستند.

آن‌قدر محصولات سلامت و زیبایی متنوعی در فروشگاه‌ها موجود است که شاید انتخاب بین آن‌ها کمی شما را به دردسر بیندازد؛ اما معمولاً وقتی به پشت پاکت آن‌ها نگاه می‌کنید مواد تشکیل‌دهنده‌ای را مشاهده می‌کنید که بعضاً حتی می‌توانند شیمیایی هم باشند.
 
با روغن نارگیل 10 سال جوان‌تر شوید
از آنجایی که پوست انسان مهم‌ترین ارگان بدن به‌حساب می‌آید و لایه‌ای بر روی تمامی قسمت‌های تشکیل‌دهنده است، چه از نظر زیبایی و چه از نظر بهداشتی قطعاً برای هر کسی از اهمیت بالایی برخوردار است. معمولاً افراد با افزایش سن به دنبال راه‌هایی جهت رفع مشکلات پوستی خود می‌افتند. در این مسیر شما 2 راه متفاوت را پیش رو خواهید داشت. راه‌های گران قیمت و راه‌های ارزان قیمت که کاملاً طبیعی هستند و هیچ عوارضی را به همراه نخواهند داشت! در ادامه این دو مسیر سلامتی را بررسی خواهیم کرد.

راه‌های گران قیمت

به طبع راه‌های گران قیمتی برای مراقبت از پوست انسان وجود دارد. به‌عنوان مثال شما می‌توانید یک کرم جورجیو آرمانی را با قیمت 32 دلار خریداری کنید و روزانه از آن استفاده کنید. هرچند که این محصولات دارای برند معروفی هستند؛ اما به طبع مواد شیمیایی موجود در این کرم‌های سلامتی می‌تواند برای مصرف کنندگان دردسر ساز شود و یا حتی بعضاً آن‌ها را با خطر آلرژی، مشکلات تنفسی و سرطان روبه‌رو سازد.

بدین ترتیب پیشنهاد ما راه حل دوم است. راه حلی که پای هیچ برند تجاری در میان نیست و هزینه‌ی زیادی را نیز متحمل نخواهید شد.

راه‌های ارزان قیمت

محصولات طبیعی ساخته شده توسط روغن نارگیل قیمت بالایی ندارند و خیلی آسان می‌توانید از آن‌ها در منزل خود نیز استفاده کنید و خیالتان از محتویات ارگانیک آن نیز راحت باشد. در واقع محصولات ساخت روغن نارگیل می‌توانند یک جایگزین سالم برای تولیدات انبوه مملو از مواد شیمیایی باشد که فقط رنگ و بوی خوبی می‌دهند اما نمی‌توانند تغذیه سالمی برای پوست شما باشند.

در اینجا 3 دستورالعمل مختلف استفاده از این روغن ارگانیک و مفید را در اختیار شما قرار خواهیم داد. روغنی که در یک لیوان یا ظرف سرامیکی درون یخچال گذاشته می‌شود و در مواقع لازم مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
 
با روغن نارگیل 10 سال جوان‌تر شوید
1 - کرم ضد سلولیت

دردسر بسیاری از زنان، از بین بردن بسیار دشوار سلولیت (انباشته شدن چربی) است. در واقع سلولیت‌ها توده‌های چربی هستند که در زیر پوست تشکیل می‌شوند و موجب ناهموار کردن سطح آن خواهند شد. برای ساخت این کرم شما چند ماده دیگر نیز نیاز خواهید داشت. روغن گریپ فروت موردی مناسب برای خوش‌بو کردن این کرم و تحریک سیستم عصبی سمپاتیک و همچنین افزایش سوخت و ساز بدن در جهت سوزاندن چربی است. موم یک نرم کننده غنی است. روغن رزماری می‌تواند به متابولیسم سرعت بخشیده و التهابات و استرس را کاهش دهد. وجود روغن سرو چربی زیر پوست را کاهش می‌دهد. عنبر سائل التهاب پوست را کاهش می‌دهد و در انتها روغن عرعر نیز حاوی آنتی‌اکسیدان قوی جهت محدود کردن تولید چربی است.

طریقه ساخت کم ضد سلولیت خانگی:

3/4 یک فنجان روغن باکیفیت نارگیل

30 قطره روغن گریپ فروت

2 قاشق غذاخوری موم تراشیده شده

10 قطره روغن رزماری

30 قطره روغن سرو

3 قاشق غذاخوری عنبر سائل

10 قطره روغن درخت عرعر

ابتدا تمامی روغن‌ها را با عنبر سائل مخلوط کنید (بدون روغن نارگیل). سپس موم را بر روی حرارت کم ذوب کرده و سپس روغن نارگیل را به آن اضافه کنید. هنگامی که این ترکیب به حال مایع رسید، ما باقی روغن‌های مرحله نخست را به این ترکیب اضافه کنید و سپس هم بزنید. زیر گاز را خاموش کنید و پس از کمی سرد شدن از این کرم در محل آسیب دیده استفاده کنید.

2 - کرم مخصوص شب

روغن درخت چای به‌عنوان یک ضد باکتری محسوب می‌شود و برای درمان و یا پیشگیری از آکنه مؤثر است. ویتامین E نیز یک آنتی‌اکسیدان مفید بوده که توسط پوست به‌خوبی جذب می‌شود.

طریقه ساخت کرم مخصوص شب خانگی:

1 فنجان روغن مرغوب نارگیل

1/4 قاشق چای‌خوری روغن درخت چای

1/2 قاشق چای‌خوری روغن ویتامین E

روغن نارگیل را به داخل مخلوط کن بریزید و تا زمان شفاف شدن آن را هم بزنید. سپس روغن درخت چای و ویتامین E را نیز به‌خوبی با آن مخلوط کنید. قبل از خواب صورت خود را به‌خوبی با صابون بشویید. سپس از این کرم استفاده کرده و بگذارید تا صبح بر روی پوست شما بماند.

3 - کرم دست

آلوئه ورا با دارا بودن انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها از گذشته تابه‌حال به‌عنوان گیاه جاودانگی معروف بوده است. از آن اغلب برای سوختگی نیز استفاده می‌شود.

طریقه ساخت کرم دست خانگی:

1/4 فنجان روغن مرغوب نارگیل

فنجان کره کاکائو

یک قاشق غذاخوری آب آلوئه ورا

1/8 روغن شی باتر

یک قاشق غذاخوری روغن مایع بادام شیرین

5 الی 10 قطره روغن اسانس برای خوشبو شدن کرم (اختیاری)

ابتدا روی حرارت کم روغن نارگیل، کره کاکائو و روغن شی باتلر را گرم می‌کنید. پس از چند دقیقه زیر آن را خاموش کنید و پس از سرد شدن سایر موارد را به آن اضافه کرده و استفاده کنید.