فرهام گرکانی در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی آب در نشستی خبری با اشاره به وضعیت بارندگی‌ها در کشور گفت: علاوه بر کاهش بارندگی‌ها در سال گذشته شاهد افزایش دما بوده‌ایم که همین مساله به تنهایی می‌تواند دو تا سه درصد میزان تبخیر آب را افزایش دهد.

وی با بیان اینکه سال گذشته 289 شهر با تنش آبی مواجه بودند، گفت: تمام اقدامات انجام شده برای اینکه کمبود آب سال گذشته جبران شود صورت گرفت که می‌توان گفت تا حد زیادی در این مسئله موفق بوده‌ایم.

به گفته گرکانی بحث مدیریت تقاضا نقش مهمی در تنظیم منابع جدید با مصارف ایجاد کرد. به طوری که از این طریق توانستیم بخش زیادی از چالش‌های آب را در سال گذشته برطرف کنیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل و بحران شرکت آب و فاضلاب کشور با اشاره به پیش‌بینی سازمان هواشناسی برای میزان بارندگی‌ها در سال جدید گفت: قطعا میزان بارندگی می‌تواند در تامین منابع آبی بسیار تاثیرگذار باشد اما بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی وضعیت بارش‌ها امسال مطلوب نخواهد بود و به نظر می‌رسد که شرایط سال آبی گذشته را تجربه خواهیم کرد.

وی در خصوص برنامه‌های در نظر گرفته شده برای تامین آب در سال آینده گفت: پنج محور اصلی مدیریت تقاضا، تامین، کیفیت، فرهنگ‌سازی و تداوم خدمات را پایه‌گذاری کرده‌ایم تا بتوانیم در سال آینده نیز بدون مشکل چالش آب را پشت سر بگذاریم.