سرهنگ "ابوذر قربانی" فرمانده انتظامی شهرستان گرمسار در توضیح این خبر گفت: در پی تماس تلفنی شب گذشته یک خانواده تبعه افغان با مرکز فوریت‌های پلیسی این شهرستان مبنی بر ربایش دو خواهر ۱۷ و ۶ ساله از این خانواده، موضوع سریعا در دستور کار ویژه پلیس آکاهی این شهرستان قرار گرفت.

سرهنگ قربانی در ادامه افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی بلافاصله به محل عزیمت وضمن بررسی صحنه و انجام تحقیقات محلی و با استفاده از شگرد‌های پلیسی به سرنخ‌هایی دست یافتند.

فرمانده انتظامی شهرستان گرمسار ادامه داد: در ادامه تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی مشخص شد ربایندگان ۳ نفر بوده که دونفر از آن‌ها از اقوام دور این دو خواهر و یک نفر دیگر راننده آژانس بوده که در ربایش با آن دونفر همکاری داشتند.

قربانی تصریح کرد: بلافاصله کارآگاهان پلیس آگاهی طی هماهنگی با مقام قضایی پس از شناسایی راننده آژانس را بازداشت ومحل اختفای ربایندگان را در شهرستان فیروزکوه شناسایی و به محل اختفای آنان مراجعه، ولی به هنگام حضور متوجه می‌شوند که به محل دیگری نقل مکان کرده اند.

این مقام انتظامی ادامه داد: پس از انجام تحقیقات کارآگاهان در محل اخفای آنان و بررسی بیشتر، محل اختفای بعدی ربایندگان را در شهرستان ساوه شناسایی و بالافاصله به محل مراجعه که خوشبختانه دو خواهر ربوده شده در محل شناسایی و آزاد شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان گرمسار افزود: این دو خواهر در لحظات اولیه اعلام داشتند پس از اطلاع مامورین از محل اختفای آنان ربایندگان از محل متواری شدند.

سرهنگ قربانی در پایان گفت:علت و انگیزه ربایش این دو خواهر عدم قبول خواستگاری ربایندگان بوده که منجر به ربایش این دوخواهر شد.