به گزارش پارس به نقل از ایسنا، محققان دانشگاه های استنفورد و میشیگان انگیزه افراد برای ورزش کردن را با انجام یک برنامه تشویقی مورد بررسی قرار دادند که نشان می دهد، پول بیشتر از سلامت برای افراد اهمیت دارد.

در این مطالعه گروهی از افراد بیمه شده انتخاب شدند و در قالب یک برنامه تشویقی به افراد چاق این امکان داده شد که از بین دو روش پرداخت ۲۰ درصد حق بیمه بیشتر و انجام تمرینات روزانه یکی را انتخاب کنند.

حق بیمه بیشتر معادل پرداخت سالانه دو هزار دلار بیشتر و تمرینات ورزشی شامل پیاده روی روزانه به میزان پنج هزار گام بمدت سه ماه بود.

از ۱۲ هزار و ۱۰۲ نفر شرکت کننده در این برنامه، بیش از نیمی از افراد معادل شش هزار و ۵۴۸ نفر روش دوم و انجام پیاده روی را انتخاب کردند و در نهایت ۹۷ درصد موفق به انجام این تمرینات شدند، با این حال یک سوم افراد از این طرح اجباری رضایت نداشتند.

« کارولین ریچاردسون» از دپارتمان پزشک خانواده دانشگاه میشیگان تأکید می کند: ترغیب مالی افراد به داشتن رفتارهای سلامت یا مجبور کردن دیگران برای قبول مسئولیت در قبال هزینه های درمانی ناشی از ورزش نکردن می تواند به بهبود سلامت جامعه کمک کند.

کارشناسان بدنبال یافتن نوع کارآمدتری از برنامه های تشویقی هستند که با استقبال شرکت های بیمه مواجه شده و در عین حال به کاهش هزینه های بیمه سلامت بیمه گذاران نیز کمک کند.

مردم انگلیس بطور متوسط روزانه سه تا چهار هزار گام، در آمریکا پنج هزار، در ژاپن هفت هزار، در سوئیس و استرالیا ۹ هزار و ۶۰۰ گام پیاده روی می کنند.

نتایج این پژوهش در مجله Translational Behavioral Medicine منتشر شده است.