محمد علی افشانی عصر امروز در نشست هم‌اندیشی مدیریت شهری که در سالن تدبیر استانداری کرمانشاه برگزار شد اظهار داشت: مسئولان دولتی در توزیع منابع بین استانها به عدالت رفتار کنند.

معاون عمرانی وزارت کشور با اشاره به اینکه باید در توزیع منابع به عدالت رفتار کنیم گفت: بنده نیز در جایگاه خود اگر در گذشته حقی از کرمانشاه تضییع شده باشد با تمام وجود و‌ توان تلاش می‌کنم که بخشی از آن را به خاطر مردم کرمانشاه احیا کنم. 

افشانی با بیان اینکه امیدوارم آینده توسعه استان با حضور استاندار جدید کرمانشاه روشن باشد بیان کرد: خرد جمعی برای اداره امور مردم بهتر از خرد فردی است.

وی با بیان اینکه زمانی که استاندار بودم به فرمانداران می‌گفتم که به قیمت جان خود از رأی مردم دفاع کنند بیان کرد: اعضای شورای شهر هم باید با مسؤلیت اجتماعی به شورا نگاه کنند و شهرداران هم بدانند که در واقع با واسطه توسط مردم انتخاب می‌شوند.

معاون عمرانی وزارت کشور با بیان اینکه در این سال هایی که از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد، به تجربه آموخته‌ایم که بدون حضور مردم امکان اداره کشور وجود ندارد افزود: سه اصلی که باید مبنای عمل شوراها باشد قانون، رعایت حقوق انسانها و تعامل سازنده است. 

وی با اشاره به اینکه شوراها باید حقوق مردم را بر منافع خود، خانواده، گروه و جناح خود ترجیح دهند گفت: تا مردم به آنها اعتماد کنند که اعتماد مردم بالاترین سرمایه اجتماعی برای آنها است.

افشانی اربعین حسینی را فرصتی تاریخی برای توسعه کرمانشاه دانست و اظهار کرد:  مسؤلین باید از این فرصت در جهت توسعه و عمران استان و ایجاد اشتغال، نهایت استفاده را ببرند.

وی با اشاره به اینکه باید همه تلاش کنیم که با معرفی ظرفیتهای استان، در مردم امید ایجاد کنیم تا مردم خودشان حرکت کنند و استان را آباد کنند بیان کرد: شهرداران نیز نیروهای انسانی خود را از نظر تحصیلات و ‌توانمندی پالایش کنند.

معاون عمرانی وزارت کشور با اشاره به اینکه شهرداران مسئول استخدام نیروهای معرفی شده از طرف اعضای شورای شهر نیستند عنوان کرد: از شهرداران می‌خواهم که حتی یک نیرو خارج از چارچوب در شهرداریها استخدام نشود.

‌وی با بیان اینکه شهرداران و اعضای شورای شهر باید بر قوانین شوراها و شهرداریها مسلط باشند گفت: اگر شهرداران در آزمونهای مربوطه نمره لازم را کسب نکنند، احکام مسئولیت آنها را لغو می‌کنیم.

افشانی اظهار کرد: از شهرداران می‌خواهم که توسعه کتابخانه‌ها را جدی بگیرند و با شهردارانی که حق کتابخانه‌ها را نپردازند برخورد می‌کنیم.