متهم «م. آ» در تاریخ 12/ 2/ 1390 به اتهام قتل عمد به موجب حکم صادره از دادگاه کیفری یک استان تهران محکوم به قصاص شد و حکم صادره از سوی شعبه 27 دیوان عالی کشور نیز مورد تایید قرار گرفته بود که با تلاش پیگیرانه همکاران شورای حل اختلاف زندان زنان شهرری در تاریخ 25/ 5/ 1396 آزاد شد.

دایره نظارت و شورای حل اختلاف ویژه ندامتگاه شهر ری به منظور اخذ رضایت شکات در چندین مرحله و طی زمان بیش از 5 سال از طریق مذاکرات تلفنی، حضوری در زندان و منزل اولیای دم موفق به گرفتن رضایت از آنان به شرط پرداخت 400 میلیون تومان شدند. 

اعضای شورای حل اختلاف مستقر در ندامتگاه زنان شهر ری با سرپرستی خانم خاکی قاضی شعبه در خصوص این پرونده مجددا اقدام به مذاکراتی درباره تخفیف مبلغ مورد توافق کرده و در نهایت اولیای دم در تاریخ 25/ 5/ 96 با حضور در دفترخانه اسناد رسمی رضایت بی قید و شرط خود را نسبت به عفو و بخشش زندانی در قبال دریافت 380 میلیون تومان اعلام کردند.

200 میلیون تومان از مبلغ مذکور به موجب چک صادره از سوی انجمن حمایت از زندانیان و مابقی به نقد تحویل اولیای دم شد و لذا پرونده مددجو با صدور قرار موقوفی اجرای مجازات از سوی سرپرست اجرای احکام ناحیه 27 در جهت اعمال ماده 612 قانون مجازات اسلامی به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شده است.