سردار علی عبداللهی در گردهمایی سراسری مهارت‌آموزی و تسهیل اشتغال کارکنان وظیفه نیروهای مسلح که صبح امروز در سالن مرکز تربیت مربی کرج با حضور مسئولان استانی و کشوری برگزار شد، اظهار داشت: مهارت‌آموزی سربازان نیروهای مسلح یک حرکت جدید است و آثار مهمی در آینده کشور دارد و ایده مناسبی است که فرزندان ذکور کشور از این دوره عبور می‌کنند و باید مهارت اقتصادی را بگذرانند.
معاون هماهنگ‌کننده ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید براینکه "سربازی" از اقدامات نامحسوس توسعه امنیت ملی است، افزود: 500 هزار نفر جوان بین 19 تا 21 ساله در یک دوره‌ای به عنوان سرباز در نیروهای نظامی و امنیتی کشور مشغول خدمت سربازی هستند که دوره مهارت آموزی برای این افراد بسیار با اهمیت است.
سردار عبداللهی با اشاره به اینکه سکوی زندگی یک جوان بعد از اتمام دوره سربازی است، عنوان کرد: یکی از منویات اکید رهبر انقلاب توجه به بصیرت دینی و رفتاری با سربازان در نیروهای مسلح است.
وی دوره مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح را مهم دانست و گفت: امروز 35 درصد از افراد دوره سربازی را افراد دارای تحصیلات دانشگاهی تشکیل می‌دهند و نیروهای مسلح کلیه رشته‌های تحصیلی را برای جذب می‌پذیرد.
معاون هماهنگ‌کننده ستاد‌کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه افرادی که دوره مهارت‌آموزی را فرا می‌گیرند باید مدرک معتبر دریافت کنند، اضافه کرد: باید به افرادی که دوره مهارت‌آموزی را فرا می‌گیرند مشوق‌های تسهیلاتی پرداخت شود و به دلیل اینکه حجم این دوره بزرگ است باید تمام نهادها و دستگاه‌های اجرایی کمک کنند.
سردار عبداللهی با بیان اینکه قرارداد مهارت‌آموزی بین نیروهای مسلح و سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، آموزش 100 هزار نفر در سال است، بیان کرد: مهم‌ترین جنبه این دوره این است که فرد "کارآفرین" شود تا برای افرادی دیگر نیز اشتغال ایجاد کند و در این مسیر ستاد‌کل نیروهای مسلح تمام امکانات خود را برای این امر به‌میدان عمل می‌آورد. باید این امر مهم از حوزه تئوریک خارج و به میدان عمل و اجرا بیاید.

46