به گزارش پارس به نقل از خراسان، در پی سرقت های متعدد خودروهای پراید در طرقبه و مشهد، تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی، برای شناسایی و دستگیری عاملان این سرقت ها آغاز شد. بررسی پرونده های سرقت نشان می داد که خودروها با شگردی خاص و توسط افراد حرفه ای سرقت می شود بنابراین تحقیقات پلیس روی افرادی متمرکز شد که سابقه سرقت با شگرد خاص را داشتند.

این گزارش حاکی است: سرقت خودروهای پراید در مشهد و طرقبه با شگرد از کار انداختن دزدگیرهای خودرو، حکایت از آن داشت که برخی از سارقان در منطقه طرقبه سکونت دارند به همین دلیل و با دستورات سرهنگ عباس صارمی ساداتی (فرمانده انتظامی طرقبه و شاندیز) مأموران انتظامی عملیات اطلاعاتی خود را برای یافتن سرنخی از عوامل این گونه سرقت ها آغاز کردند تا این که مأموران تجسس کلانتری حصار گلستان با استفاده از منابع و مخبران محلی و همچنین اطلاعاتی که از سارقان سابقه دار به دست آورده بودند به سرنخ هایی دست یافتند که نشان می داد یکی از سارقان حرفه ای خودرو در شهرک بوستان مشاهده شده است.

این اطلاعات کافی بود تا مأموران تجسس با انجام یک سری فعالیت های غیرمحسوس، این فرد را که « ع» نام دارد شناسایی کنند و تحت نظر بگیرند.

بررسی سوابق این مظنون نیز نشان می داد که او حدود یک سال قبل از زندان آزاد شده است و به مواد مخدر نیز اعتیاد دارد بنابراین مأموران انتظامی با کسب دستورات ویژه ای از قاضی شیخ، مظنون یاد شده را هنگام سرقت یک دستگاه خودروی پراید به دام انداختند و او را برای انجام بازجویی به کلانتری هدایت کردند.

متهم مذکور در اعترافات خود گفت: پس از آزادی از زندان با وانت سرکرده باند سرقت که « ه» نام دارد کار می کردم اما مأموران راهنمایی و رانندگی، خودروی او را که دست من بود توقیف کردند و « ه» مدعی شد که من یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به او خسارت زده ام. او سپس از من خواست برای جبران این خسارت خودروی پراید سرقت کنم و در قبال تحویل هر خودرو مبلغ ۵۰ هزار تومان از بدهی ام کم می کرد.

در پی اعترافات متهم مشخص شد سرکرده باند در مشهد مخفی شده است.

گزارش خراسان حاکی است: مأموران تجسس ماجرای سرقت های این باند را به کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی گزارش کردند و کارآگاهان آگاهی خراسان رضوی نیز در ادامه عملیات، سرکرده باند را در یکی از شهرک های اطراف مشهد دستگیر کردند. بررسی ها مشخص کرد سرکرده این باند پس از تحویل خودروها، آن ها را اوراق می کرد. سرکرده باند همچنین شگرد از کار انداختن دزدگیرها را نیز توضیح داد و بدین ترتیب عملیات کارآگاهان مشهد و طرقبه برای شناسایی عوامل دیگر مرتبط با این باند آغاز شد.

شایان ذکر است: متهمان این پرونده که دارای سوابق سرقت و اعتیاد هستند تاکنون به سرقت ۱۳ خودروی پراید از مشهد و طرقبه اعتراف کرده اند و تاکنون قطعات اوراقی تعدادی از خودروها نیز کشف شده است.

بنابراین گزارش، بررسی های پلیس با دستورات مقام قضایی برای شناسایی مالباختگان ادامه دارد.