احد وظیفه درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد:‌ جریانهای خنک شمالی که در روزهای گذشته وارد کشورمان شده امروز تقویت خواهد شد.

وی ادامه داد: با تقویت جریانهای خنک شمالی شاهد کاهش دما، افزایش ابر و بارش باران در نوار شمالی کشور به‌ویژه استانهای ساحلی دریای خزر و نواحی البرز خواهیم بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: بر اساس پیش‌بینی‌ها طی ساعتهای آتی بارش باران، رعد و برق و وزش باد در بخشی از استانهای گیلان، مازندران، گلستان، آذربایجان شرقی، اردبیل، خراسان شمالی، خراسان رضوی، زنجان، قزوین، سمنان، البرز و تهران به‌وقوع می‌پیوندد.

وظیفه تصریح کرد: طی روز سه شنبه نیز رشد ابر و بارش پراکنده باران به همراه وزش باد در استانهای ساحلی دریای خزر، به‌ویژه در سواحل مرکزی و شرقی خزر، ارتفاعات سمنان، مناطقی از خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، اردبیل و آذربایجان شرقی به‌وقوع می‌پیوندد.

وی ادامه داد: بارش باران روز چهارشنبه نیز با شدت بیشتری در گیلان، مازندران ادامه می‌یابد؛ ضمناً طی همین مدت نناطقی از اردبیل، آذربایجان شرقی و زنجان با رشد ابر، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی مواجه می‌شوند.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه کاهش دما از امروز بخشهایی از نوار شمالی کشور را در برمی‌گیردف گفت: امروز کاهش دمای دو تا چهار درجه‌ای در بخشهایی از نوار شمالی و شمال شرقی کشور به‌وقوع می‌پیوندد.

وظیفه توضیح داد: هوای خنک روز سه‌شنبه در استانهای ساحلی دریای خزر ماندگارخواهد بود و روز چهارشنبه با تقویت بیشتر جریانهای شمالی کاهش دمای چهار تا هشت درجه‌ای در این مناطق پیش‌بینی می‌شود؛ دریای خزر نیز طی همین مدت مواج خواهد بود.

وی، شهرکرد با سه درجه بالای صفر را خنک‌ترین و اهواز با 42 درجه بالای صفر را گرم‌ترین نقطه کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران امروز در گرم‌ترین لحظات به 31 درجه بالای صفر رسید که طی 24 ساعت آتی دو درجه کاهش می‌یابد.