علی طائی زاده در دومین همایش فعالان فضای مجازی که پیش از ظهر امروز در سالن همایش‌های مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد، اظهار داشت: این دومین همایشی است که در سطح ملی برگزار می‌شود و اولین نوع این همایش‌هاست که در نهادهای حوزوی برگزار می‌شود.

وی افزود: در نخستین همایش فعالان فضای مجازی هدف اعلان وجود جامعه‌ای بود که در چند سال قبل از آن شکل‌گرفته بود و نتیجه آن ایجاد بسترهای لازم برای بهره‌برداری از نتایج این همایش‌ها بود.

رئیس فناوری اطلاعات حوزه‌های علمیه خواهران تصریح کرد: یکی از اهداف همایش سال گذشته بسترسازی بومی برای تبلیغات در فضای مجازی بود همچنین اجماع سازی و همگرایی یکی دیگر از اهدافی بود که در سال‌های اخیر بر آن دست‌یافته‌ایم.

طائی زاده با اشاره به چالش‌های پیش روی فعالیت در فضای مجازی ادامه داد: سال 89 نزدیک به 700 نفر در سامانه کوثر وبلاگ نویس وجود داشت که امروز به بیش از 8 هزار نفر رسیده است که جهشی فوق‌العاده را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه خواهران با اینکه نهادی نوپا است اما در زمینهٔ وبلاگ نویسی و فعالیت در فضای مجازی بسیار خوب بوده است همچنین فعالیت در شبکه‌های مجازی نیز از جمله فعالیت‌های مهم دیگر خواهران طلبه در فضای مجازی است.

طائی زاده تأکید کرد: بسیاری از خواهران طلبه در فضای مجازی صاحب ایده و فکر هستند و هدف اصلی نیز از حضور خواهران در فضای مجازی اثرگذاری آن‌ها در این فضای مسموم است.

وی عنوان کرد: 100هزار طلبه خواهر در کشور وجود دارد که با شبکه‌سازی و حضور جمعی می‌توانند تأثیر بسزایی در این فضا داشته باشند چراکه حضور تشکلی می‌تواند همراه با احیای سنت‌های اسلامی باشد.

طائی زاده خاطرنشان کرد: اگر حضور خواهران در شبکه‌های مجازی الگو گرفته از شبکه‌سازی‌های غربی باشد می‌تواند موجبات برخی آسیب‌های فرهنگی باشد که باید از این خطر پرهیز کرد.

رئیس فناوری اطلاعات حوزه‌های علمیه خواهران گفت: فعالیت در زمینهٔ تبلیغ سبک زندگی اسلامی و تهدیدهای بنیان‌های خانواده نیز باید در زمره فعالیت‌های خواهران طلبه ایجاد شود که از یک شبکه اجتماعی آغاز می‌شود اما می‌تواند به‌صورت حضوری نیز در آینده کاربردی شود.

وی با انتقاد از عدم وجود پیام‌رسان‌های داخلی تصریح کرد: سامانه کوثر نت پیشتاز شبکه‌های اجتماعی در کشور است که بیشترین امکانات را در زمینهٔ خدمات اینترنتی در کشور شامل می‌شود که می‌تواند الگویی برای سایر پیام‌رسان‌های بومی داشته باشد.

طائی‌زاده با تأکید بر برخی ویژگی‌های سامانه کوثر ادامه داد: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این سامانه ایجاد حلقه‌های دوستی بر اساس و اشتراکات علمی، پژوهشی و جغرافیایی است که در سایر نرم‌افزارها و شبکه‌های اجتماعی مشاهده نمی‌شود.

وی بابیان ویژگی‌های دومین همایش فعالان فضای مجازی گفت: بیش از 750 اثر در بخش‌های گوناگون به دبیرخانه همایش رسیده است که مهم‌ترین اثر این همایش نیز ایجاد رابطه و شبکه‌سازی بین فعالان فضای مجازی در بین خواهران طلبه است.