به نقل از پلیس هرمزگان، علی اصغر افتخاری بیان داشت: طی مراجعه یکی از شهروندان مبنی بر تهدید و اخاذی در فضای مجازی، موضوع به صورت ویژه در دستور کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.

وی اظهارداشت: برابر اظهارات شاکیه، در پیام رسان تلگرام و واتس آپ شخص یا اشخاصی ناشناس با ارسال پیام مکرر بروی شماره تلفن پدر و مادر و سایر بستگان وی اقدام به تهدید مبنی بر انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی شاکیه می‌ ‎ کنند که در این خصوص شکایت و درخواست رسیدگی داشت.

سرهنگ افتخاری تصریح کرد: در بررسی اولیه مشخص شد فرد ناشناس از هویت جعلی برای ایجاد مزاحمت استفاده نموده که در ادامه با انجام اقدامات فنی و شگردهای خاص پلیسی متهم به هویت «ر.ق» شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی و با رعایت اصل غافلگیری دستگیرشد.

رئیس پلیس فتا استان خاطرنشان کرد: متهم در بازجویی اولیه به جرم منتسبه معترف و اعلام داشت شناخت کافی نسبت به شاکیه پرونده داشته و دلیل کار خود را بی توجهی از سوی شاکیه نسبت به وی و رد نمودن درخواست ازدواجش عنوان نمود.

سرهنگ افتخاری با بیان اینکه رعایت اخلاق در فضای سایبر و به خصوص شبکه‌های اجتماعی یکی از الزامات فعالیت در این شبکه هاست، افزود: کاربران این شبکه‌ها باید مراقب رفتار آنلاین خود باشند و از روی بد گمانی و شک یا انتقام جویی برای دیگر کاربران ایجاد مزاحمت نکنند، چرا که همانطور که گفته شد مزاحمت در فضای سایبر جرم است و با کاربر خاطی برابر قانون برخورد می‌شود.