محسن نظافتی مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت درباره زمان و مکان صدور ویزای اربعین حسینی(ع) در کشور اظهار داشت: طبق توافق ایران و عراق ویزای اربعین حسینی از صبح فردا (دوشنبه20 شهریور ماه) در چهار نقطه کشور آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: ویزای اربعین حسینی ابتدا در سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های عراق در تهران، مشهد، کرمانشاه و اهواز صادر خواهد شد و از ابتدای مهرماه نیز 12 نقطه دیگر اقدام به صدور ویزای اربعین حسینی می‌کنند.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه قیمت ویزای اربعین حسینی تغییری نیافته است، گفت: نرخ ویزای اربعین حسینی هم 40 دلار در نظر گرفته شده و داشتن مدارک قانونی اعم از گذرنامه و ویزا برای زائران اربعین الزامی است.

نظافتی تصریح کرد: امسال نیز سامانه سماح به‌عنوان درگاه ثبت‌نام زائران اربعین حسینی در نظر گرفته شده و تاکنون 27 هزار و 300 نفر در آن نام‌نویسی اولیه کرده‌اند که از این تعداد بیش از 2 هزار نفر مراحل نهایی ثبت‌نام را طی کرده‌اند که جزء نخستین دریافت کنندگان ویزای اربعین خواهند بود.

گفتنی است، سال گذشته بیش از 2 میلیون و 400 هزار نفر از ایران در مراسم اربعین حسینی حضور پیدا کردند که تخمین زده می‌شود آمار زائران اربعین حسینی امسال، افزایش داشته باشد.