پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، امیر جعفری- ماههایی که معمولا مدیران سعی می کنند تا خود را با مجموعه جدید وفق دهند، مدیریت زیرمجموعه ها را تعیین و 6 ماه نخست، ماههای شناخت، ارزیابی و آمادگی برای ادامه مسیر است.  اما در همین رویه معمول، تفاوت های بسیاری در مدیریتی به نام مدیریت جهادی و مدیریت فشل، وابسته به الگوهای غربی و تمرکزگراست. 

 روزهای آغازین مدیریت قالیباف، روزهایی بود که شهروندان شاهد تجربیات جدیدی بودند. تجربه ای به نام نصب روزشمار پایان پروژه ها و افتتاح در ماههای نخست شهردار جدید!

 با نگاهی به سابقه پروژه ها و طرح های شهرداری تهران و همچنین اظهارات مدیران شهری که تجربه خود را از همکاری با قالیباف در روزهای نخست بیان کرده اند، می توان از جدیت قالیباف برای شروع کار جدی و عملیاتی کردن پروژه ها برای رفاه شهروندان پرده برداشت. 

 برای مثال تونل  رسالت، تونلی که از کرباسچی تا احمدی نژاد در آرزوی افتتاح آن به سر می بردند و تنها 20 درصد کار را جلو برده بودند، در 9 ماه نخست فعالیت قالیباف بر اساس طرح زمانبندی شده دقیق افتتاح شد. نمونه دیگر برج میلادی بود که 40 درصد کار را مدیران قبلی در یک دهه پیش بردند و قالیباف در عرض 30 ماه به بهره برداری رساند. از این دست خدمات بسیار زیاد است که درکنار طرح ها و ابرپروژه هایی قرار میگیرند که با نام مدیریت جهادی گره خورده اند. 

 در چنین موقعیتی، اصلاح طلبان با ادعای بسیار و با سیاه نمایی از خدمات قالیباف، پا در ساختمان بهشت گذاشته اند، در چند هفته اخیر کار روزمره نجفی و مدیرانش تنها به سرکشی از پروژه های قبلی خلاصه شده، و به نظر میرسد هیچ طرح جدی و جدیدی برای پیشرفت شهر ندارند. هرچند آنها در ادعا سازی خبره هستند اما در عمل تهی! هرچند در چنین اوضاعی اگر مدیریت جدید به تکمیل پروژه های باقی مانده هم همت بگمارند می توانند برای خود کارنامه عملکردی به پا کنند. برای مثال تونل آرش و اسفندیار که بیش از 80 درصد کار آن به انجام رسیده یا خط 6 مترو که کارهای زیرساختی آن به پایان رسیده و تنها در انتظار واگن و راه افتادن پله های برقی است، در عرض چند ماه می توانند به بهره برداری برسند و افتخار افتتاح به مدیران جدید برسد! 

 ولی می توان به راحتی اذعان کرد، دغدغه قالیباف از روز نخست ورود به بهشت نه حاشیه سازی و سیاسی کاری بلکه خدمت صادقانه جهادی بود که ثمره اش #تهران_جدید شده اما دغدغه مدیران جدید سیاه نمایی و بازی های سیاسی است که نتیجه آن بدون شک توسعه تهران نخواهد بود!