طی گزارش هایی که به تازگی منتشر شده است، «اینستاگرام» یکی از بزرگترین و معروفترین صفحات اجتماعی جهان، به طور گسترده هک شده است. پیش از این مدیر عامل اینستاگرام اعلام کرده بود  این صفحه اجتماعی غیرقابل هک است، زیرا از درجه امنیت بالایی برخوردار است. اما گویا اصل مطلب بر خلاف گفته مدیر عامل این شرکت است. روز گذشته، گروهی از هکرها به اینستاگرام حمله سایبری کردند  و با استفاده از یک«باگ» یا همان اشکال نرم افزاری توانستند به اطلاعات شخصی بسیاری از افراد معروف از جمله آدرس ایمیل و شماره تلفن آنها دست پیدا کنند.

بر اساس گفته مسئولان اینستاگرام، این صفحه اجتماعی که به طور ماهیانه 700 میلیون کاربر فعال دارد، شب گذشته هک شده  اما ظاهرا اینستاگرام می‎خواهد همچنان این خبر را پوشیده نگه دارد و هنوز اطلاعاتی از تعداد هکرها و ملیت آنها منتشر نشده است. همچنین مشخص نیست حساب کاربری چه تعداد کاربر هک شده است!

طبق اعلام اینستاگرام، این حمله سایبری را به موقع متوقف کرده است و اجازه نداده پسوردهای شخصی منتشر شوند. 

گفتنی است اینستاگرام در سال 2012 توسط شرکت فیسبوک و به مبلغ 1 میلیون دلار خریداری شد و در حال حاضر عملا این صفحه اجتماعی یکی از زیرمجموعه های فیسبوک محسوب می‌شود. بنابراین، این اختلالات و حملات ممکن است دامن فیسبوک را نیز بگیرد.

 اوایل هفته نیز خبر هک شدن اکانت یک خواننده معروف منتشر شد. عده ای معتقدند هکرهای همان اکانت به هک گسترده در اینستاگرام  دست زده‌اند و اگر اینستاگرام باگ برنامه نویسی خود را زودتر رفع می‌کرد، هکرها نمی‌توانستند به کارشان ادامه دهند.

صاحبنظران معتقدند این اتفاق و هک شدن اکانت هزاران کاربر از جمله افراد معروف در اینستاگرام نتیجه مستقیم برنامه نویسی اشتباه اینشبکه اجتماعی است و مسئولان اینستاگرام اگر می‌خواهند کاربران خود را حفظ کنند باید فکری به حال بالا بردن امنیت اینستاگرام بکنند، زیرا مسلم است زمانی که صفحات اجتماعی امن نباشند، کاربران کمتر راغب به استفاده از آنها خواهند بود.