کتاب الگوی مدیریت سوانح ترافیکی در ایران رونمایی شد

 

 

به گزارش خبرنگار سایت راهور، در این کتاب که به همت دکتر موسی امیری - جانشین رییس پلیس راهور ناجا به رشته تحریر درآمده است ،اقدامات ضروری مراحل سه‌گانه پیش از رویداد، رویداد و پس از رویداد با استفاده از روش کیفی گراندد تئوری از نخبگان علمی و اجرایی کشور مورد کنکاش قرار گرفته و با بکارگیری روش‌های علمی مناسب، پس از واکاوی موضوعات و مراحل مختلف موثر بر مدیریت سوانح ترافیکی و همچنین مباحث مهم پس از آن، نسبت به ارایه الگوی مدیریت سوانح ترافیکی در ایران اقدام شده است.

در این کتاب پس از مروری بر مطالعات پیشین در خصوص الگوی سوانح ترافیکی در ایران و جهان ، تجزیه و تحلیل یافته‌های تحقیق انجام گرفته است.

مدیریت جامع سوانح ترافیکی، اهمیت سیستم نظارتی در مدیریت سوانح ترافیکی، نقش سیاستگذاری و برنامه‌ریزی در مدیریت سوانح ترافیکی در کنار اهمیت اصل هماهنگی، ساختار مناسب مدیریت سوانح ترافیکی و نقش نیروی انسانی، بودجه و تجهیزات و ابزار در آن از دیگر مباحث مورد بررسی در این کتاب است.

نگارنده در این کتاب پیش‌بینی و پیشگیری در مدیریت سوانح ترافیکی را با کمک سامانه‌های هوشمند، نقش پلیس، ایمنی و استانداردها و نقش بیمه و اطلاع‌رسانی مورد بررسی قرار داده است.

مدیریت صحنه تصادف با بررسی نقش پلیس و دستگاه‌های امدادی، ساختار اطفای حریق، شیوه‌نامه‌ها، نرم زمانی حضور دستگاه‌های امدادی و ... نیز از دیگر مباحث این کتاب ارزشمند است.

این کتاب که منبعث از رسانه دکتری نگارنده است پیش از جمع‌بندی و نتیجه‌گیری آماری به نقش مراقبت‌های پیش‌بیمارستانی و بیمارستانی، توانبخشی و بازیابی حادثه‌دیدگان نیز اشاره شده است.

علاقه‌مندان برای دریافت این کتاب که از انتشارات مرکز تحقیقات کاربردی پلیس راهور ناجاست می‌توانند به این مرکز و یا کتاب فروشی‌های معتبر مراجعه کنند.

انتهای پیام

کتاب الگوی "مدیریت سوانح ترافیکی در ایران" منتشر شد