احمد فروزبخش پیش از ظهر امروز در نشست خبری نخستین نمایشگاه و جشنواره رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی اظهار داشت: ما یک ظرفیت قوی در جبهه نیروهای انقلابی داریم و از طرفی نهادهای حکومتی و دولتی و مردمی هم آشنایی ندارند و این نهادهای انقلاب به‌صورت جزیره‌ای فعالیت می‌کنند که نمایشگاه و جشنواره رسانه‌های دیجیتال فرصت مغتنمی برای آشنایی این ظرفیت به جامعه و مسئولان است.

وی با بیان اینکه در تهران 4 سال است که تجربه برگزاری نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی داریم، افزود: نخستین جشنواره رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی استان اصفهان با همکاری سازمان سراج استان اصفهان، کمیته فرهنگ رسانه‌ای سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، معاونت فضای مجازی صداوسیمای مرکز استان و خانه انقلاب اسلامی ولایت برگزار می‌شود.

دبیر نخستین جشنواره رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه جبهه انقلابی مصداق واقعی آتش به اختیار بوده که به‌صورت خودجوش در حال توسعه فرهنگ انقلاب اسلامی است، گفت: هدف از برگزاری این جشنواره و نمایشگاه شناسایی استعدادهای، آشنایی در فضای مجازی استان و آشنایی بیشتر با آگاهی عمیق‌تر با اقدامات جبهه انقلاب در حوزه رسانه‌های دیجیتال است.

وی ادامه داد: در این جشنواره در هشت بخش خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری-تحلیلی، پایگاه‌های اینترنتی (سایت‌ها)، بازی و پویانمایی، کانال‌ها و شبکه‌های فضای مجازی، تلفن همراه و نرم‌افزار، فناوری اطلاعات و ارتباطات، بخش فناوری‌های نوین و سواد فضای مجازی و رسانه‌ای برگزار شد.

فروزبخش با بیان اینکه فراخوان این جشنواره 17 تیرماه اعلام شد و از 25 مرداد داوری آثار آغاز شده است، گفت: 165 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که در تاریخ 4 شهریورماه و هم‌زمان با اختتامیه نخستین جشنواره و نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی استان اصفهان در محل باغ غدیر برگزیدگان تجلیل می‌شوند.

وی با اشاره به رونمایی از نرم‌افزار واقعیت افزوده شهدای مدافع حرم استان اصفهان در این جشنواره تصریح کرد: جایزه ویژه به اسم شهید علی‌اصغر فولادگر به فعال‌‌ترین جوان در حوزه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی اهدا می‌شود.

دبیر نخستین جشنواره رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی استان اصفهان اضافه کرد: در حاشیه نمایشگاه جنگ رسانه‌ای، برنامه‌های هنری و همایش‌های تخصصی با موضوعاتی نظیر تولیدکنندگان نرم‌افزارهای قرآنی، آموزش تکنیک‌های شبکه‌های اجتماعی و نشست تخصصی مدیران شبکه‌های اجتماعی برگزار می‌شود.

 نخستین جشنواره و نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی استان اصفهان از یکم تا چهارم شهریورماه در باغ قدیر اصفهان از ساعت 18 برگزار می‌شود.