کارشناس برنامه سالمندان مرکز بهداشت شهدای انقلاب شیراز، با اشاره به اهمیت دوره سالمندی و لزوم انجام مراقبت های سالمندان، گفت: تغییر در عضلات و استخوان های بدن که با افزایش سن ایجاد می شود، یکی از تغییرات دوران سالمندی است که موجب اختلال در حرکت مفاصل، کندی حرکت، کاهش قدرت و استحکام عضلات و استخوان ها می شود.

"آزاده رضایی" به اثرات نامطلوب نداشتن فعالیت بدنی در این دوران اشاره کرد و افزود: با انجام ورزش‌های متناسب می توانیم، از اختلالات روحی و معلولیت‌های جسمی پیشگیری کنیم.

او با بیان  اینکه، بی‌تحرکی برای سالمندان می تواند عوارض جبران ناپذیری داشته باشد، ادامه داد: بی‌تحرکی به قدری خطرناک یا دردسرساز است که می تواند باعث لخته‌ شدن خون در رگ‌ها شده و فرد سالمند را دچار زخم بستر کند.

این کارشناس برنامه سالمندان، اضافه کرد: انجام فعالیت های بدنی و ورزش‌های مناسب باعث استحکام استخوان‌ها و عضلات، افزایش سلامت روح و روان و کاهش استرس و اضطراب می شود، داشتن فعالیت بدنی می تواند از پیامدهای بیماری‌های قلبی، دیابت و فشارخون نیز پیشگیری کند.

رضایی، به سالمندان توصیه کرد: تمرینات بدنی را در سه مرحله شامل گرم کردن بدن، حرکات اصلی به صورت استقامتی، تقویت کننده عضلات، کششی و تعادلی و در انتها سرد کردن بدن، انجام دهند.

این آموزش ها به همت واحد سلامت خانواده و جمعیت مرکز بهداشت انقلاب، برای بیش از 130 سالمند مراکز مهر، شبنم و فرشتگان برگزار شد و این سالمندان با دریافت قرص ویتامین د3، مورد معاینات دوره ای قرار گرفتند