به گزارش پارس به نقل از ایسنا، این محققان با بررسی داده های بدست آمده از ۱۷ هزار تن در انگلیس، اسکاتلند و ولز در دوره ای ۵۰ ساله دریافتند که توانایی های فرد در هفت سالگی حتی بیشتر از هوش، تحصیلات و وضعیت اجتماعی-اقتصادی وی در کودکی می تواند وضعیت اجتماعی- اقتصادی فرد را در بزرگسالی پیش بینی کند.

این محققان می خواستند بررسی کنند که آیا برخورداری از توانایی بهتر در ریاضیات و مطالعه می تواند تاثیراتی فراتر از کلاس درس بر روی افراد داشته باشد.

آنها با استفاده از داده های پژوهش ملی رشد کودک که یک پژوهش بزرگ ملی از ۱۷ هزار تن در انگلیس، اسکاتلند و ولز در یک دوره زمانی ۵۰ ساله از زمان تولد آنها در سال ۱۹۵۸ تاکنون بود، این بررسی را انجام دادند.

این داده ها نشان دادند که مطالعه و حساب در کودکی واقعا در بزرگسالی اهمیت دارد. به گفته محققان، توانایی کودکان در این زمینه ها در ۷ سالگی با طبقه اجتماعی آنها در ۳۵ سال بعد ارتباط داشت.

بر این اساس آن دسته از کودکانی که از مهارت مطالعه و حساب بهتر برخوردار بودند، در بزرگسالی نیز دارای درآمد بالاتر، خانه و شغل بهتر بودند.

محققان همچنین بر این باورند که ژنها نقش مهمی در این امر ایفا می کنند. به گفته آنها، ژنها مسبب بسیاری از تفاوتها در میان کودکان هستند.

آنها اکنون در حال انجام یک بررسی ژنتیکی بر روی دوقلوها هستند که می تواند در جداسازی عوامل ژنتیکی و محیطی برای تقویت ارتباطاتی که در این پژوهش معرفی شده، کمک کند.