نتایج اولیه کنکور سراسری سال 96 روز گذشته از طریق سازمان سنجش اعلام شد.

انتخاب رشته داوطلبان مجاز نیز از روز نوزدهم مردادماه آغاز می‌شود بنابراین آن دسته از داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی در آزمون سراسری شده‌اند، می‌توانند برای حضور در دانشگاه‌های دولتی ابتدا دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (شماره 2) آزمون سراسری سال 1396 را دریافت کرده و مراحل انتخاب رشته را از طریق سایت سازمان سنجش انجام دهند.

دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (دفترچه شماره 2) هر یک از گروه‌های آزمایشی مربوط بر روی پایگاه اطلاع رسانی این سازمان قرار گرفته است.

دفترچه راهنما علاوه بر اینکه از طریق سایت این سازمان قابل دریافت است از ساعت 8 صبح امروز در تمام باجه‌های روزنامه فروشی سراسر کشور توزیع می‌‌شود، لذا داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی شده‌اند، می‌توانند با مراجعه به باجه‌های روزنامه فروشی شهرستان محل اقامت خود و با پرداخت مبلغ 10 هزار ریال بابت هر دفترچه به عنوان کارمزد توزیع دفترچه راهنمای انتخاب رشته، در زمان مقرر نسبت به دریافت آن اقدام کنند.

لازم به تاکید است دفترچه مذکور رایگان بوده و بجز هزینه‌ای که برای کارمزد توزیع، تعیین شده هزینه‌ای دیگری نباید پرداخت شود.

هر یک از داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر یا زبان‌های خارجی که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، می‌بایست دفترچه راهنمای انتخاب رشته گروه آزمایشی ذیربط را دریافت کنند.

تمام داوطلبان باید پس از مطالعه دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی کد رشته‌های تحصیلی مورد علاقه خود را مشخص کرده و از 19 تا 23 مردادماه به ترتیب اولویت در فرم انتخاب رشته اینترنتی خود درج کنند.

* آغاز انتخاب رشته داوطلبان دانشگاه آزاد از نوزدهم

نتایج آزمون سراسری از طریق سایت سازمان سنجش اعلام شد و داوطلبان دانشگاه آزاد نیز برای رشته‌های با آزمون می‌توانند تا رتبه اعلام شده سازمان سنجش در سایت مرکز آزمون دانشگاه آزاد ثبت‌نام کنند.

مهلت انتخاب رشته دانشگاه‌ آزاد از 19 مرداد آغاز می‌شود و داوطلبان دانشگاه آزاد باید انتخاب رشته به سایت مرکز آزمون این دانشگاه مراجعه کرده و فرم انتخاب رشته را تکمیل کنند.