اعلام خبر پذیرش شهرداری تهران از توسط محمد علی نجفی عضو ارشد حزب کارگزاران سازندگی از سوی مرعشی دیگر عضو این حزب، جنجال هایی جدیدی را در میان اعضای منتخب شورای پنجم ایجاد کرده است.

اختلاف میان اعضای شورای شهر پنجم از آنجا آغاز شده که برخی از آنها معتقدند که هنوز یک ماه مانده به شروع دوره جدید شورای شهر، اعضای کارگزاران تقریبا خود را بر همه امور شهر تهران مسلط کرده اند.

در همین رابطه چندین عضو شورای شهر اعتراض خود را به محمد علی منتقل کرده و به رفتار مرعشی اعتراض کرده اند؛ نجفی نیز از این اعضا درخواست کرده که آنها در این مورد سکوت کنند ولی خود وی در مصاحبه ای اعلام می کند که سخنگویی ندارم.

از سوی دیگر خبر می رسد که محمد علی نجفی به دلایل مختلف، تمایلی به کاندیداتوری برای شهرداری تهران نداشته و به همین دلیل برنامه ای هم برای این مساله ندارد، اما برخی افراد با اعمال فشار، وی را وادار به پذیرش این سمت کرده اند.

گفته می شود یکی از اعضای شورای شهر چهارم که نقش جدی در شهردار شدن قالیباف داشته، این روزها شدیدا به دنبال لابی برای شهردار شدن محمد علی نجفی است.

بر اساس برخی اخبار، وی با هماهنگی چندین پیمانکار مطرح و یکی از معاونان فعلی شهرداری تهران، در سونا و زمین تنیس مجموعه «هزار و یک شهر» در یکی از مناطق مرفه نشین تهران، تلاش کرده ضمن قانع کردن نجفی برای قبول مسئولیت شهرداری تهران، تیم آینده شهردار را نیز مشخص کند.

این عضو فعلی شورای شهر تهران به نجفی اطمینان داده که تمامی فعالیت های اجرایی و انتخاب مدیران شهرداری را بر عهده می گیرد تا فشار و استرسی به نجفی وارد نشود.