به گزارش پارس ، مریم نجابتیان در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به جلسه ای که با حضور مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده و مدیر گروه مشاوره وزارت ورزش و جوانان با رییس انجمن مشاوره ایرانیان حجت الاسلام کیاسری برگزار شد، تصریح کرد: مقرر گردید تا مراکز مشاوره ای که از سوی سازمان ملی جوانان سابق مجوز فعالیت دریافت کرده و پروانه تخصصی سازمان نظام روانشناسی را ندارند، اسامی آنان با توجه به سابقه خدمتشان در مراکز مشاوره به سازمان نظام روانشناسی جهت اخذ پروانه اعلام شود تا در اسرع وقت اقدامات لازم نسبت به صدور پروانه برای این مراکز صورت گیرد.

مدیرگروه مشاوره وزارت ورزش و جوانان، افزود: این مراکز می توانند همزمان با دریافت پروانه فعالیت، در سامانه الکترونیکی صدور مجوز مراکز مشاوره نیز ثبت نام کنند تا پس از احراز صلاحیت آنان، مجوز فعالیتشان صادر شود.

وی ادامه داد: در این جلسه همچنین تعدادی از مراکز مشاوره عضو انجمن روانشناسی ایرانیان با اعلام دغدغه های خود، از آینده فعالیتشان در مراکز مشاوره اظهار نگرانی کردند.

مدیرگروه مشاوره وزارت ورزش و جوانان گفت: وزارت ورزش و جوانان ضمن حمایت از این مراکز وعده داد که در آینده کارگاه های آموزشی برای آنان برگزار کرده و مراسم تحلیف نیز برای افرادی که شرایط احراز دریافت مجوز را کسب نموده اند، برگزار می شود.

وی ادامه داد: در این جلسه همچنین مقرر شد تا با همکاری سازمان نظام روانشناسی و وزارت ورزش و جوانان نسبت به اصلاح آیین نامه ساماندهی و اعتباربخشی مراکز مشاوره به صورت هماهنگ اقدامات لازم صورت گیرد.

نجابتیان در پایان با اشاره به تفاهم نامه ای که وزارت ورزش و جوانان با سازمان نظام روانشناسی در راستای فعالیت مراکز مشاوره منعقد کرده است، افزود: در آینده نزدیک همکاری های نزدیکی بین سازمان نظام روانشناسی و وزارت ورزش و جوانان انجام خواهد شد که از جمله این همکاری ها، می توان به برگزاری کارگاه های آموزشی، استفاده از ظرفیت های سازمان نظام روانشناسی در وزارتخانه، آموزش روحانیون شاغل در مراکز مشاوره و ساماندهی حضور روانشناسان و مشاوران متعهد در برنامه های سازمان صدا و سیما اشاره کرد.