، سومین نشست شورای مشورتی مشاوران و نمایندگان امور ایثارگران سازمان‌ها، معاونت‌ها و نهادهای زیرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز چهارشنبه 28 تیرماه با حضور حجت‌الاسلام محمدعلی انصاری مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران در سالن جلسات وزارت فرهنگ و ارتباطات برگزار شد.
حجت‌الاسلام انصاری با اعلام رضایت از برگزاری جلساتی با موضوع تکریم فرهنگ ایثار و شهادت، راه اندازی بانک اطلاعاتی دقیق برای ایثارگران را از وظایف مهم ذفتر ایثارگران وزارت ارشاد برشمرد و در این باره گفت: داشتن یک بانک اطلاعاتی دقیق، روشن و کامل می‌تواند زیرساخت محکم و دقیقی را در این حوزه بنا کرده و در مسیر خدمات‌رسانی به ایثارگران بسیار مفید و موثر واقع شود.
مشاور ایثارگران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به اهمیت مناسب‌های ایثارگران در تقویم ملی اشاره کرد و افزود: باید از مناسب‌هایی که در قالب روز آزادگان، جانبازان، هفته دفاع مقدس و... نام گذاری شده است در جهت تکریم و تجلیل ایثارگری ایثارگران و حماسه‌سازان سرزمینمان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کنیم.
وی با یادآوری سالروز بازگشت آزادگان به کشور در 26 مردادماه افزود: در قدم نخست به منظور ارج نهادن به فرهنگ ایثار از همه آزادگان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه خانواده های آنان در مراسم گرامیداشت این روز دعوت بعمل خواهد آمد تا در این مراسم شرکت کنند.
انصاری برگزاری چنین مراسم هایی را در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مثمر ثمر دانست و اذعان داشت: امید است بتوانیم از سایه و برکات چنین برنامه های برای تکریم و ترویج فرهنگ ایثار در جامعه بهره ببریم. قطعاً در این مسیر سازمان فرهنگ و ارتباطات چه در داخل و چه در خارج از کشور می‌تواند نقش تعیین کننده ای داشته باشد.
همچنین «محمدرضا پاکروان» مشاور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز در این جلسه با تبیین اثرگذاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در فرهنگ ایثار و شهادت اظهارکرد: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی می‌تواند با اتکا به پتانسیل‌های موجود نقش خوبی در جهت ترویج فرهنگ ایثار و فداکاری در کشور و خارج از کشور داشته باشد.
وی با اشاره به حضور ایثارگران این سازمان به عنوان رایزن و نمایده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خارج از کشور گفت: بسیاری از رایزنی‌های ما در خارج از کشور توسط ایثارگران فعال در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت انجام می‌شود که این امر نشان دهنده فعالیت ابثارگران در عمل و نظر است که می توان از تجربیات و نظرات آنان در توسعه فرهنگ ایثار و شهادت بهره برد.
پاکروان با اعلام آمادگی سازمان فرهنگ و ارتباطات در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در داخل و خارج از مرزهای کشور افزود: در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی 240 ایثارگر مشغول به خدمت هستند که در حال حاضر تعدادی از ایثارگران این سازمان به عنوان نماینده فرهنگی در سایر کشورهای خارجی حضور دارند و این ظرفیت ارزشمندی است که بتوانیم در عرصه بین المللی فعالیت کرده و نقش مهمی در گفتمان انقلاب و اهداف آن در جهان داشته باشیم.
گفتنی است جلسه شورای مشورتی مشاوران و نمایندگان امور ایثارگران سازمان‌ها، معاونت‌ها و نهادهای زیرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد سلامی هر هفته در یکی از بخش‌ها و سازمان‌های این وزارتخانه با حضور نمایندگان حوزه‌های مختلف برگزار می‌شود.