محمد نعیمی پور، عضو هیأت مدیره و مدیر عامل بیمارستان نورافشار در دیدار با رئیس سندیکای پزشکی سوریه اظهارداشت و گفت: این بیمارستان در سال 1339 به هلال احمر وقف شد و با پیگیری‌های صورت گرفته مبنی بر درمان رایگان کودکان مبتلا به بیماری‌های مغزی CP و تلاش‌های واقف، این موقوفه به بهترین کادر پزشکی وپرستاری و از لحاظ گستردگی، بزرگترین و از لحاظ تجهیزات، کاملترین مجتمع درمانی بازتوانی پزشکی منطقه خاورمیانه تبدیل شده است.

وی افزود: در سال گذشته تعداد بسیاری از کودکان مبتلا به بیماری CP به طور کاملا رایگان در این بیمارستان بستری و طول درمان و بهبودی خود را طی کرده و مرخص شده اند که در این راستا با برنامه‌ریزی های صورت گرفته بیمارانی از همه استان‌ها ویزیت شده‌اند.

اخذ رتبه یک بیمارستان نورافشار هلال احمر از وزارت بهداشت

نعیمی پور خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه طبق ارزیابی های صورت گرفته از سوی وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی و دانشگاه شهید بهشتی این بیمارستان در اعتبار سنجی دو ماه پیش توانسته است که رتبه یک را اخذ کند.

وی به معرفی دیگر مراکز درمانی این بیمارستان اشاره کرد و گفت: یکی از نقاط قوت این بیمارستان تجهیزات کارآمد و به روز است که با به‌کارگیری پزشکان متخصص، مجرب و نیز متخصصان حرفه‌ای اعم از جراح، پزشک، پرستار و غیره توانسته است عمل های مهم و موفق آمیزی را توسط جراحان معروف بین المللی انجام دهد.

نعیمی پور با تاکید بر پایین بودن هزینه‌های درمان و به‌صرفه اقتصادی در بیمارستان نورافشار، تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات بیمارستان نور افشار، راه اندازی و اخذ مجوز توریست درمانی IPD است که از ماه‌های گذشته شاهد حضور چشمگیر بیمارانی از کشور عراق و دیگر کشورهای همسایه بودیم.

وی همچنین یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران بر پایه اصول هفتگانه بی غرضی،بی طرفی، استقلال، خدمت داوطلبانه، بشر دوستی، یگانگی، جهان شمولی و صلح در جهان، دوست و خیرخواه مردم و دولت سوریه است و در این راستا برای درمان و پذیرایی همه جانبه بیماران سوری در این مرکز درمانی آماده هستیم.