سیدمحمدحسن صادقی متخصص طب سنتی گفت: همه افراد می‌توانند با قرار گرفتن در معرض گرما و ‌آفتاب شدید دچار گرمازدگی شوند اما این موضوع در افراد بلغمی مزاج می‌تواند شدیدتر و خطرناک‌تر باشد.

وی نشانه‌های یک فرد بلغمی‌مزاج را این گونه بیان کرد: ظاهر پف‌آلود، چربی‌های اضافه، رنگ سفید و اضافه‌ وزن؛ این گونه افراد به تغییرات رطوبت حساس‌ترند و با قرار گرفتن در معرض گرما و کم‌آبی دچار بی‌حالی، رنگ‌پریدگی و حالت تهوع می‌شوند. 

این متخصص طب سنتی‌، گفت: گرمازدگی همراه با از دست رفتن شدید آب بدن، خطرناک است و فرد را به سمت کما می‌برد مثلاً در حادثه منا،حاجیان ابتدا دچار گرمازدگی شدند اما به دلیل تأمین نشدن آب بدنشان دچار بی‌حالی شدند و سپس با از دست رفتن هوشیاری و افت فشار خون، به کمای شدید رفتند. 

صادقی ادامه داد: زمانی که با یک فرد گرمازده مواجه می‌شویم ابتدا باید محیط خنکی را برای این فرد مهیا کنیم یعنی ابتدا با در آوردن لباس‌ها، خنک کردن پوست بدن و خوراندن مایعات خنک فضای بهتری را برای فرد ایجاد کنیم.

وی اضافه کرد: مایعاتی که طبع سرد دارند همچون خاکشیر، تخم شربتی و بارهنگ می‌توانند مفید باشند. در صورتی که فرد گرما زده دچار بی‌حالی و کما شود، باید تزریق وریدی صورت گیرد.

این متخصص طب سنتی گفت: میوه‌هایی مانند هندوانه و شربتی همچون سکنجبین تب‌بر هستند و برای پیشگیری از گرمازدگی و تأمین انرژی بسیار خوب عمل می‌کنند.