غذاهای سرشار از ویتامین C ویتامین C یک ویتامین بسیار مهم در شکل‌دهی کلاژن است (کلاژن، ترکیب اصلی غضروف بوده که از فشار زیاد مفاصل جلوگیری می‌کند) از آنجایی که یک آنتی‌اکسیدان قدرتمند محسوب می‌شود می‌تواند به کاهش فشار و سالخوردگی و پوسیدگی مفاصل کمک کند.

 

بیماری آرتروز یا التهاب مفاصل را می‌توان تا حد زیادی آن را از طریق انتخاب‌هایی که در شیوه‌ زندگی دخیل است از جمله رژیم غذایی درمان کرد. در این‌جا به چند دسته‌بندی غذایی مهم برای رفع این التهاب اشاره می‌کنیم.
غذاهای سرشار از ویتامین C
ویتامین C یک ویتامین بسیار مهم در شکل‌دهی کلاژن است (کلاژن، ترکیب اصلی غضروف بوده که از فشار زیاد مفاصل جلوگیری می‌کند) از آنجایی که یک آنتی‌اکسیدان قدرتمند محسوب می‌شود می‌تواند به کاهش فشار و سالخوردگی و پوسیدگی مفاصل کمک کند. 
غذاهای سرشار از بتاکاروتن
به مانند ویتامین C، یک آنتی‌اکسیدان قوی بوده که می‌تواند به کاهش سالخوردگی و پوسیدگی مفاصل کمک کرده و در نتیجه از میزان پیشرفت بیماری بکاهد. منابع غنی بتاکاروتن عبارتند از میوه‌هایی مثل انبه و هلو و نیز سبزیجاتی مثل سیب‌زمینی شیرین، هویج، کلم و فلفل قرمز.
غذاهای سرشار از ویتامین D
ویتامین D برای تأمین و حفظ سلامت مفاصل بسیار مهم است، از طرفی کمبود آن هم به ضعیف شدن غضروف و وخیم شدن التهاب مفصل و استخوان‌ها می‌انجامد. ویتامین D را می‌توان از طریق تماس با نور خورشید به مدت ۱۵ دقیقه و آن هم ۳ تا ۴ بار در هفته به دست آورد.
غذاهای سرشار از اسید‌های چرب حاوی امگا۳
اسیدهای چرب برای بهبود التهاب مفاصل و استخوان‌ها بسیار مفیدند چرا که دارای خاصیت ضدالتهابی بسیار قدرتمندی بوده که به کاهش درد و سفتی و سختی مفاصل ملتهب کمک می‌کند. منبع اسیدهای چرب حاوی امگا۳ عبارت است از ماهی آب‌های سرد مثل سالامون، ماهی تن و ساردین، آجیل، محصولات سویایی و روغن کتان.